|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Śro 13:26, 18 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Zespół Williamsa zdementował poniedziałkowe doniesienia szwajcarskiego „Blicka”, który cytując Nico Rosberga poinformował, że stajnia z Grove nie użyje KERS-u w pierwszych sześciu wyścigach.
Powołując się na Nico Rosberga, „Blick” napisał, że zespół Franka Williamsa planuje przesunięcie debiutu systemu odzyskiwania energii kinetycznej aż do siódmego wyścigu sezonu, czyli Grand Prix Turcji. W odpowiedzi na publikację dziennika, Brytyjczycy oznajmili, że wypowiedź Niemca została wyrwana z kontekstu, ponieważ ostateczna decyzja w sprawie debiutu technologii hybrydowej nie zapadła. Pewne jest tylko to, że Williams nie skorzysta ze swojego rozwiązania opartego na kole zamachowym w Australii.
– Sytuacja wygląda tak, że pracujemy nad użyciem technologii hybrydowej, ale nie będziemy z nią jeździli w Melbourne – oznajmił rzecznik Williamsa. – Na razie szanse na najkorzystniejsze osiągi pokładamy w lepszym rozkładzie ciężaru i balansu oraz optymalizacji ustawień dla opon typu slick. I na tym się koncentrujemy. KERS wprowadzimy dopiero wtedy, gdy będzie on mógł poprawić osiągi samochodu.
Rzecznik podkreślił, że zespół będzie na bieżąco analizował potencjał systemu i w odpowiednim momencie podejmie decyzję o jego wyścigowym debiucie. Ponieważ rozwijamy własną technologię, zabiera to więcej czasu i niesie ze sobą większe ryzyko, ale takie podejście oferuje potencjalnie większe korzyści. Data bojowego chrztu naszego KERS-u będzie analizowana na bieżąco – podkreślił przedstawiciel Williamsa. | [f1.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia
|
Wysłany: Czw 12:34, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Po miesiącach spekulacji Royal Bank of Scotland (RBS) ogłosił wczoraj, że z końcem sezonu 2010 wycofuje się z F1.
Główny sponsor ekipy Williams wpadł w tarapaty, gdy na międzynarodowych rynkach pojawił się krach kredytowy.
Jak przystało na Królewski Bank, Szkoci postanowili wycofać się z F1 dopiero po wygaśnięciu kontraktu z zespołem Williams.
Frank Williams, szef zespołu powiedział: „RBS był wspaniałym partnerem dla zespołu i jesteśmy zadowoleni, że przez ostatnie cztery lata mogliśmy wnieść wkład w rozwój marki RBS na całym świecie. Dzięki wsparciu RBS i wielu innych lojalnych partnerów, jesteśmy na mocnej pozycji, aby podjąć pewne wyzwania w następnych dwóch latach.” |
Formula1 i F1wm...
szkoda,szkoda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lolok
Rurka Roberta
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Centrum
|
Wysłany: Czw 15:15, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Z Formułą 1 żegna się kolejny bank dotknięty światowym kryzysem. Niedawno swoje odejście zapowiedziała Grupa ING, teraz w ślady Holendrów podąża sponsor Williamsa – Royal Bank of Scotland. Adam Parr zapewnia jednak, że przyszłość stajni z Grove jest bezpieczna.
Brytyjski bank, związany z ekipą Sir Franka Williamsa od 4 lat, oświadczył, że nie przedłuży obecnego kontraktu, który wygasa po sezonie 2010. Przypomnijmy, że umowa z RBS rocznie gwarantuje stajni z Grove ok. 22 mln euro. Jak wynika w komunikatu prasowego, Royal Bank of Scotland w tym sezonie ograniczy swoje wydatki związane z obsługą VIPów w F1 o 90%. W 2010 roku z torów całkowicie znikną reklamy banku.
Mimo decyzji RBS, Adam Parr, dyrektor naczelny zespołu Williamsa, pozostaje optymistą. Wynika to oczywiście z faktu, że F1 powoli zmierza w stronę ostrej redukcji wydatków. Przypomnijmy, że niedawno FIA przedstawiła plan, który zakłada, że roczne budżety zespołów zostaną ograniczone nawet do 50 mln euro (obecnie Williams ma do dyspozycji dwukrotnie więcej). – Oczywiście nie jest to dobra wiadomość, jeśli taki sponsor jak RBS ogłasza swoje odejście – oznajmił Parr. – Dla nas najważniejsze jest to, że zarząd banku publicznie potwierdził, że będzie honorował kontrakt do końca 2010 roku.
Parr podkreślił, że sytuacja finansowa Williamsa jest całkiem niezła. – To prawda, że ostatnio straciliśmy kilku znaczących sponsorów – Lenovo, Baugar i Petrobras, ale jednocześnie dziesięciu naszych partnerów odnowiło kontrakty, a czterech podwoiło swoje nakłady – powiedział dyrektor naczelny Williamsa. – Mamy w tym roku więcej pieniędzy z FOM, sporo też zaoszczędzimy na zakazie testów. Ogólnie dysponujemy solidnym budżetem na kolejny rok, choć przez cały czas prowadzimy zaawansowane negocjacje z innymi partnerami. Na sezon 2010 mamy zapewnione 90% obecnych środków, a zostaną przecież wprowadzone dalsze oszczędności. | [f1.pl]
Cytat: | Nico Hülkenberg, pełniący obowiązki testera w zespole Williamsa, chce za rok zaliczyć swój wyścigowy debiut w Formule 1.
21-letni Niemiec, który ostatnio wygrał rundę GP2 Asia Series w Katarze, będzie się w tym sezonie ścigał w barwach ART Grand Prix w głównej serii GP2. Na oficjalnej stronie F1 Hülkenberg zdradza, że w przyszłym sezonie chciałby awansować do F1. – Chcę zostać w Williamsie i jeździć dla nich w 2010 roku – wyznał Nico. – Zakaz testów nie ułatwia młodym kierowcom przedarcia się do Formuły 1, ponieważ nie możemy zdobywać doświadczenia jeżdżąc samochodem i pracując z zespołem. Musimy się z tym pogodzić, ale nie jest to sytuacja bez wyjścia – dodał Niemiec. | [f1.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 20:10, 27 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Rosberg: Williams musi zacząć wygrywać
Nico Rosberg, kierowca zespołu Williams stwierdził, iż chciałby być w jednym z czołowych zespołów do roku 2010. Ma przy tym nadzieję, iż walka z najlepszymi będzie możliwa w jego obecnym zespole.
„Dla mnie to decydujący rok, szczególnie dlatego iż chcę odnieść w tym sporcie sukces. Właśnie dlatego się ścigam. Mam nadzieję, że uda się to już w tym roku, to bardzo możliwe” – powiedział 23–letni kierowca.
„Ale jeżeli nie, będę się musiał zastanowić, ponieważ w 2010 roku naprawdę chcę być w czołowym bolidzie. Chciałbym, aby to był Williams. To byłoby coś wyjątkowego, odnieść sukces z takim wspaniałym zespołem, to byłoby wyjątkowe uczucie.”
O zbliżającym się sezonie Rosberg powiedział:
„Teraz jestem skupiony na początku nowego sezonu, chcę wyciągnąć co najlepsze z nowego bolidu. Nowe przepisy powodują, iż trzeba zrozumieć wiele nowych rzeczy, to fascynujące. Nowe przepisy to dla nas fantastyczna sprawa. Nie ma co kopiować, wszystko polega na nowych pomysłach, nowych rozwiązaniach. Startujesz od początku, jak każdy inny team. Masz zbiór reguł i musisz na ich podstawie stworzyć możliwie najlepszy bolid. Bardziej niż kiedykolwiek ważnym jest mieć kreatywne pomysły, trzeba być pomysłowym, znaleźć jakieś fantastyczne rozwiązania. Najważniejszą rzeczą w zmianach w przepisach jest to, że daje nam to szanse na stworzenie fantastycznego bolidu.” |
[formula1.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia
|
Wysłany: Pon 17:45, 02 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Kontrowersyjne pionowe płetwy, które pojawiły się w nowym bolidzie Williamsa podczas prezentacji ostatecznych barw zespołu i rozpoczętych wczoraj testów w Jerez zdaniem dyrektora technicznego ekipy, Sama Michaela, są legalne.
Nowe rozwiązanie jest zmodyfikowaną wersją ubiegłorocznych rogów montowanych na pokrywie silnika, które ze względu na zmianę regulaminu technicznego i zakaz stosowania dodatkowych elementów aerodynamicznych na karoserii bolidów nie są już stosowane.
W wywiadzie dla niemieckiego Auto Motor Und Sport Sam Michael tłumaczył: „W obszarze wokół głowy kierowcy, 75- milimetrowy promień [karoserii] nie jest brany pod uwagę przepisów.”
Zdaniem australijskiego inżyniera rozwiązanie to nie wpływa na poprawę siły dociskającej, ale ma za zadanie kształtowanie strumienia powietrza. |
formula1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 21:52, 20 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Rosberg: Będziemy w środku stawki
Po ostatnim dniu testów przed sezonem 2009 Nico Rosberg powiedział, że jego zespół jest gotowy na wyścig Melbourne. Niemiec oczekuje, że Williams będzie znajdował się w środku stawki i wie, że jego samochód ma wspaniały potencjał do rozwoju.
"Teraz dokończyliśmy testy i uważam, że jesteśmy na mocnej pozycji w środku stawki, jednak musimy poczekać na Melbourne by mieć pewność."
"Mamy wspaniały potencjał na rozwój w czasie roku z obowiązującymi nowymi regułami. Jeśli obierzemy właściwy kierunek od początku pomoże nam to w zrobieniu dobrego kroku naprzód. Będziemy mocno cisnąć, by tak się stało."
"Chciałbym podziękować wszystkim w fabryce za ich ciężką pracę nad FW31, a szczególnie ekipie testowej za ich motywację przez zimę. Po trudnym zeszłym sezonie wspaniale było widzieć determinację wszystkich i jestem wdzięczny za ich wysiłki." |
[formula1.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Sob 11:49, 21 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Williams przed Grand Prix Australii
Kierowcy zespołu Williams liczą, na udany wyścig w Australii. Nico Rosberg wspomina ubiegłoroczny wyścig, kiedy to udało mu się stanąć na najniższym stopniu podium. Przyznaje także, iż jego team nie jest jeszcze tam, gdzie chciałby, ale bolid posiada potencjał, który trzeba w przyszłości wykorzystać. Kazuki Nakajima natomiast liczy iż nowe przepisy umożliwią bliższą walkę z innymi.
Nico Rosberg
„Oczekuję z niecierpliwością, aby wyjechać na tor Albert Park. Miałem tam wspaniały wyścig w 2008 roku, mam nadzieję iż również w tym sezonie będziemy mieli podobny start. Jeżeli chodzi o charakterystykę, tor ten jest w połowie uliczny, nasz bolid przeważnie dobrze spisuje się na takich torach."
"Zimowe testy były dobre, ale wydaje mi się, iż nie jesteśmy jeszcze tam, gdzie chcielibyśmy być. Jednakże, potencjał w bolidzie jest duży, jest to spowodowane nowymi przepisami, będziemy chcieli wykonać progres, aby ciągle zbliżać się do podium. Myślę, że przepisy są dobre. Jest duża szansa na to, że poprawią one wyprzedzanie, podniosą poziom zadowolenia z tego sportu, wszyscy na tym zyskają.”
Kazuki Nakajima
„Mamy dobry bolid, pozwala on konkurować z innymi, to pewne, ale gdzie znajdziemy się w tym roku – cóż, to część emocji w tym sporcie, zobaczymy gdzie będziemy."
„Walka będzie bliższa, nie ma wątpliwości. Jeżeli będzie możliwość łatwiejszego wyprzedzania, na co mamy nadzieję, to naprawdę będzie poprawa, ale o ile będzie lepiej, dowiemy się dopiero po 58 okrążeniach na Albert Park w następną niedzielę." | [formula1.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Wto 19:46, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Williams F1 będzie próbował zatrzymać w swoich szeregach Nico Rosberga w sezonie 2010. Taką informację podał dziś szef zespołu - Frank Williams.
"Rozumiem, że Mercedes chciałby zdobyć niemieckiego kierowcę, ale nasz kontrakt z Nico jest ważny do końca bieżącego roku," wyjaśnia na łamach brytyjskiego Daily Express. "Prędzej czy później będziemy musieli usiąść i porozmawiać. Oczywiście bardzo byśmy chcieli go zatrzymać."
Ale aspirujący do walki o czołowe pozycje Rosberg ostrzega: "To wielka szansa dla Williamsa. Jeśli teraz nam się nie uda, nie będziemy zasługiwać na dalsze porozumienie."
Warunkiem utrzymania Rosberga jest bolid zdolny wygrywać wyścigi. Czy taki jest? Do BrawnGP jeszcze daleko. Williams nie krył zaskoczenia formą nowego zespołu.
"To nie przypadek, że ich nowy samochód jest bezkonkurencyjny - przy nich wyglądamy jak amatorzy," dodał. "W Australii znikną nam z pola widzenia równie szybko, jak na testach." | [f1ultra.pl]
Nico gorący towar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
WHPmt
Zbieracz autografów
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:29, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Rozumiem, że Mercedes chciałby zdobyć niemieckiego kierowcę | że niby Nico już jest jakoś związany z Mclarenem?! i teraz co: Heikki żegnaj?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Wto 20:42, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Też się nad tym zastawiałam... Tylko, że Mercedes jest dostawcą silników do trzech zespołów, a dalej w artykule jest mowa o Brawn GP, więc to może wskazanie na niech. Już nie wiem, ale spekuluje się, ze jeśli Heikki się nie poprawi, to idzie do odlotu, a Rosberga mają w F1 za zbyt dobrego kierowcę, żeby tyły stawki obsadzał. Może i McRony chcą go sobie wziąć? A niech biorą, przynajmniej zostawią w spokoju Roberta i Sebastiana. <lol>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|