Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:50, 08 Wrz 2010    Temat postu:

20 Grand Prix w sezonie 2011
Cytat:
FIA ogłosiła dzisiaj kalendarz na sezon 2011 Formuły 1 zawierający rekordową liczbę 20 wyścigów. Sezon po raz kolejny otworzy Grand Prix Bahrajnu, które odbędzie się 13 marca. Natomiast rundą zamykającą przyszłoroczny sezon po raz pierwszy od 2008 roku będzie Grand Prix Brazylii na torze Interlagos.

Europejski sezon w tym roku otworzy, nie tak jak dotychczas wyścig w Hiszpanii, a runda w Turcji, która została przeniesiona na maj. Grand Prix Chin znalazło się także w kalendarzu, pomimo że ich dotychczasowy kontrakt wygasa w tym roku. Tak jak się również spodziewano, pojawiła się runda w Indiach.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 16:45, 08 Wrz 2010    Temat postu:

20 wyścigów Rozpieszczają nas Sezon od marca do prawie grudnia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Śro 16:47, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Szkoda, że nie trwa troszkę dłużej. Może wtedy Renault odpaliłoby Robertowi coś fajnego na urodziny :3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amelka
Fotograf na paddocku
Fotograf na paddocku


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Śro 17:15, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Mógłby trwać i cały rok smile Ale to i tak dłużej niż np. w tym sezonie, bardzo mi się to podoba. No tak, bo sezon zawsze omija urodziny Roberta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:26, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Mnie najbardziej cieszy to że ostatni wyścig jest znowu w Brazyliiiii. No i nie trzeba czekać do kwietnia z początkiem sezonu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ForceIndiowy
VIP na GP
VIP na GP


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:30, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Koniec w Brazylii na plus dla twórców kalendarza. Początek w Bahrajnie na minus.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Śro 20:05, 08 Wrz 2010    Temat postu:

ForceIndiowy napisał:
Początek w Bahrajnie na minus.
Australia o 4.00 rano miała swój niepowtarzalny klimat, ale mnie wkurzało strasznie, że tak często potwierdzało się, że kto wygrywał inauguracyjny wyścig na Albert Park, ten wkładał potem koronę na Interlagos. Jeśli w tym roku zwycięzca pierwszego wyścigu nie zostanie mistrzem (oby! oby! oby!) i czar pryśnie, to jestem za tym, by Bahrajn był pierwszy. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ForceIndiowy
VIP na GP
VIP na GP


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:46, 08 Wrz 2010    Temat postu:

W tym roku nie zostanie 'miszczem' ani zwycięzca z Bahrajnu, ani zwycięzca z Australii Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:00, 16 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:
GP Australii przyniosło rekordowe straty

Tegoroczne GP Australii kosztowało podatników prawie 10 mln USD więcej niż poprzedni wyścig na torze Albert Park w Melbourne.

GP Australii w sezonie 2010 przyniosło stratę w wysokości 49,2 mln USD, co jest ponad dwukrotnie większą stratą niż zawody z 2006 roku, zgodnie z informacjami podanymi przez gazetę 'The Australian'.

Dane zostały ujawnione w corocznym sprawozdaniu 'Australian Grand Prix Corporation', a w raporcie końcowych podkreślono, że światowy kryzys finansowy dalej ma "znaczący wpływ" na imprezę w Melbourne.

W dodatku, dalsze 7,8 mln USD zostanie wydane na poprawę obiektu położonego wokół publicznego parku w południowej części miasta.

10 lat temu wyścig przynosił roczne straty w wysokości poniżej 4 mln USD.

źródło: f1ultra.pl


Przy takiej konkurencji torów jaką teraz mamy nie wróże temu GP długiej przyszłość, a wielka szkoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:50, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:
Fernando Alonso jest w najgorszej sytuacji silnikowej spośród kierowców walczących o tytuł przed pięcioma finałowymi Grand Prix.

Nie ma już żadnego nowego silnika do wykorzystania w tym sezonie, podczas gdy jego najbliżsi rywale mają przynajmniej po jednym, a Mark Webber nawet dwa.

Jaki ma to wpływ na walkę o mistrzostwo świata?

Każdy kierowca może użyć maksymalnie ośmiu silników w sezonie. Za każdy kolejny użyty sinik kierowcy otrzymują karę przesunięcia na starcie o 10 pozycji.

Zespoły korzystają z wyeksploatowanych jednostek w czasie piątkowych treningów, więc nie bądźmy zdziwieni jeśli niektóre z nich przestaną działać.

Zespoły mogą w związku z tym ograniczać ilość przejazdów testowych. Sebastian Vettel przeczekał prawdopodobnie z tego powodu prawie cały pierwszy piątkowy trening na Monzy w 2009 roku.

Jeśli jednak zespół uzna za konieczne wprowadzenie dziewiątej jednostki napędowej, będzie pewnie próbował podejść do tego taktycznie. Lepiej dostać karę przesunięcia na torze takim jak Interlagos, czy Yas Marina, niż na Suzuce czy w Singapurze, gdzie wyprzedzanie jest znacznie trudniejsze.

Możliwe jest też podjęcie decyzji o skorzystaniu z dziewiątego silnika, gdy kierowca zakwalifikuje się z tyłu stawki, a już użył swojego ósmego silnika, jak zrobił to Pedro de la Rosa na Spa, otwierając sobie drogę do korzystania z ponad limitowego silnika, z niewielką stratą na starcie do wyścigu.

Ferrari

Fernando Alonso i Felipe Massa będą musieli konkurować w ostatnich pięciu wyścigach jeżdżąc na używanych silnikach.

Dobrą informacją dla nich jest to, że następny wyścig, GP Singapuru, to najmniej wymagający od silnika tor. To jedyny wyścig w sezonie, w trakcie którego kierowca trzyma gaz w podłodze przez mniej niż połowę okrążenia (Mercedes podaje, że jest to 48%).

Ferrari znalazło się krok za rywalami w statystyce zużycia silników już na początku sezonu, po tym jak było zmuszone do wymiany silników po GP Bahrajnu.

Te silniki zostały przebadane i ponownie użyte w Chinach. Potem zespół dokonał w nich zmiany za zgodą FIA i od GP Hiszpanii gdzie przedstawiono jego poprawioną wersję nie miał już z nimi znaczących problemów.

Ferrari musi czuć się pewnie, skoro w obu z ostatnich dwóch wyścigów, na torach o dużym zapotrzebowaniu na konie mechaniczne używało nowych jednostek.

Alonso może mieć mniej żywotności w swoich ośmiu silnikach od Felipe Massy, jako że jeden z nich uległ uszkodzeniu w Malezji.

Ferrari oznajmiło wtedy: „Silnik Alonso doznał zmian struktury, której w czasie zimy nigdy nie doświadczyliśmy. Wydaje nam się że jest to spowodowane wyjątkowym trybem w jakim kierowca korzystał z silnika w czasie wyścigu, czyli przez problemy ze zmianą biegów, które towarzyszyły mu od startu wyścigu.”

Zwróćmy uwagę na piątkowe przejazdy, w których Ferrari może przez to zlecać więcej testów Felipe Massie.

Renault

Red Bulla w zakłopotanie bardziej wprawia moc silnika Renault niż jego niezawodność.

Niektóre problemy przypisywane w pierwszej kolejności sinikowi, okazywały się być problemami dotyczącymi innych części bolidu – jak problemy z hamulcami, których na Monzy doświadczył Vettel.

Choć Mark Webber miał kilka zatrzymań spowodowanych problemami z silnikiem w treningach w Stambule i na Monzy, to biorąc pod uwagę całokształt, wygląda to dla nich dużo lepiej niż o tej porze zeszłego roku.

Webberowi wraz z obydwoma kierowcami fabrycznymi Renault udało się zaoszczędzić jeszcze po dwa nowe silniki.

To powinno umożliwić podniesienie poziomu obrotów w niektórych z pozostałych wyścigów i pokazać jak konkurencyjna może być ta jednostka napędowa, co z kolei może wywołać ból głowy u kierowców walczących o tytuł.

Mercedes

Jeśli budujesz bolid F1 dla siebie, to silnikiem który chciałbyś dostać w swoje ręce jest Mercedes-Benz FO 108X.

McLaren, Force India i fabryczny zespół Mercedesa świetnie wykorzystują budowane w Brixworth V8 w tym roku.

Sposób w jaki prowadzą gospodarkę jednostkami napędowymi w tym roku jest prawie identyczny. Cała szóstka użyła nowego silnika w zeszłym tygodniu na Monzy i cała szóstka ma jeszcze po jednym silniku w zapasie.

Najbardziej wymagające dla silników tory w tym roku już są za nami. Ale wciąż mamy kilka miejsc w których moc silnika Mercedesa może przyjść z pomocą – w czasie wspinaczki z Juncao na Interlagos, przez ostatni sektor Suzuki, do długiej prostej w Abu Zabi.

[F1ultra.pl]

Nieźle to wygląda smile Alo nie ma już nowych jednostek, Vettel, Jenson i Lewis po jednej a Mark dwie smile oby tylko ta przewaga w ilości silników się na coś zdała...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następny
Strona 20 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin