Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Artykuły
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 11:12, 06 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Oficjalnie: Powstaje Brawn GP

Honda Motor Company Limited i Ross Brawn ogłosili dziś rano, że doszli do porozumienia w sprawie przyszłości byłego zespołu Honda Racing F1. Właścicielem i szefem nowego zespołu Formuły 1 Brawn GP został Ross Brawn.

Brawn GP doszedł do porozumienia z Mercedes-Benz w sprawie dostarczania jednostek napędowych. Zespół reprezentować będzie dotychczasowy skład Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello.

"Ostatnie kilka miesięcy było ekstremalnie trudne dla zespołu, ale dzisiejsze ogłoszenie jest bardzo przyjemnym zakończeniem wyczerpujących wysiłków, które wykonaliśmy by zapewnić mu przyszłość" - powiedział Ross Brawn.

"Po pierwsze to wielka szkoda, że po długiej pracy z Honda Motor Company nie możemy dalej współpracować. Chciałbym podziękować Hondzie za fantastyczną współpracę i wsparcie w czasie tego procesu. Chciałbym także podziękować za zaufani naszych pracowników w Brackley. Poziom motywacji i oddania, który widziałem w fabryce zasługuje na najwyższe uznanie."

"Jestem zachwycony, że Jenson Button i Rubens Barrichello będą formować nasz skład kierowców na sezon 2009. Doświadczenie i wiedza obu kierowców wniesiona do naszego zespołu jest bezcenna, gdyż naszym celem jest nabranie tempa w możliwie najkrótszym czasie, by być gotowym na pierwszy wyścig sezonu w Melbourne 29 Marca. To będzie ich czwarty wspólny sezon, ich doświadczenie z naszym zespołem w Brackley, naszymi systemami i inżynierami jest ich prawdziwym atutem."

"Byłoby niemożliwe wymienienie wszystkich ludzi, bez których dzisiejsze oświadczenie nie byłoby możliwe, jednak chciałbym podziękować wsparciu otrzymanemu od Mercedes-Benz Motorsport, FIA (Fédération Internationale de L’Automobile), FOM (Formula One Management), FOTA (Formula One Teams Association), BERR (Departament Biznesu Wielkiej Brytanii), Bridgestone, nowym naszym partnerom zespołu i wielu fanom na całym świecie."

Zespół Brawn GP skupi się teraz na ostatnich przedsezonowych testach - w Barcelonie (9-12 Marca) i Jerez (15-17 Marca). Samochód ekipy będzie nosił nazwę BGP 001.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Nie 21:14, 08 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Były mistrz świata Formuły 1 - Alain Prost spotkał się z prezydentem Francji Nicolasem Sarkozym. Rozmowa dotyczyła przyszłości wyścigu o Grand Prix Francji, który od 2011 roku ma być rozgrywany na przedmieściach Paryża - podało w niedzielę radio Europe 1.

30 stycznia Senat Republiki Francji uchwalił wsparcie finansowe dla koncepcji budowy toru wyścigowego w Yvelines, położonym na przedmieściach stolicy. Ma on powstać w ciągu dwóch lat, a już w czerwcu 2011 roku gościć jedną z eliminacji mistrzostw świata Formuły 1.

Jednak środki budżetowe, jakie mają wspomóc tę inwestycję, mogą się okazać niewystarczające do zrealizowania wszystkich planów, dlatego Prost postanowił szukać dodatkowego wsparcia u prezydenta kraju. Ma on pomóc w pozyskaniu "wielkiego biznesu", który w obliczu kryzysu finansowego ogranicza wydatki na sport.

Do ubiegłego roku GP Francji gościł przestarzały tor Magny-Cours koło Nevers, przy czym ostatnia edycja została dopuszczona warunkowo przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). W tegorocznym kalendarzu MŚ Formuły 1 wyścig ten już się nie znalazł.
[f1.wp.pl]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:53, 11 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Charlie Whiting z inspekcją w Montmelo

Charlie Whiting delegat FIA do spraw technicznych i bezpieczeństwa na torze oraz Dyrektor wyścigów F1 przyleciał do Montmelo by sprawdzić tegoroczne samochody F1. Jak twierdzi niemieckie pismo "Auto Motor und Sport" delegatowi FIA najbardziej zależało na sprawdzeniu trzech aut.

Chodzi o modele: BMW Sauber F1.09, Toyota TF109 oraz Williams FW31.

Jeśli chodzi o TF109 i FW31 to w grę wchodziły potwierdzenie legalności dyfuzora, a Williams chciał się dowiedzieć, czy zamontowane przez zespół za głową kierowcy 30 cm owiewki w kształcie płetwy są zgodne z tegorocznym regulaminem.

Jak informuje "Auto Motor und Sport" Charlie Whiting zakwestionował tylko owiewki w kształcie płetwy w BMW Sauber F1.09. Jego zdaniem rozwiązanie inżynierów z Hinwil jest za małe.


[[link widoczny dla zalogowanych]]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 21:38, 12 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Francuzi przedstawiają projekt nowego toru F1

Po miesiącach spekulacji na temat przyszłości GP Francji, dzisiaj odpowiednie władze oficjalnie przedstawiły plany budowy nowego toru.

Przez kilka ostatnich miesięcy spekulowano na temat ewentualnych lokalizacji nowego obiektu. Wśród nich najpopularniejszą i najbardziej podobającą się Berniemu Ecclestone’owi była ta w Euro Disneylandzie.

Francuzi wybrali jednak projekt toru w Flins-Les Mureaux, mieszczącym się na północny wschód od Paryża.

Nowy tor będzie miał długość 4,5 km i prostą długości 1 km. Koszt 112 milionów Euro był najtańszym z czterech branych pod uwagę projektów.

Nowy tor nie będzie również zaprojektowany przez Hermana Tilke, który w ostatnim czasie posiadał monopol na tego typu prace, lecz przez francuskiego architekta Jeana-Michela Wilmotte przy współpracy z ekspertami z firmy Apex Circuit Design, którzy pomagali także przy budowie toru w Dubaju.

Tor ma być gotowy na sezon 2011, jednak ostateczna decyzja na temat ewentualnego powrotu GP Francji do kalendarza mistrzostw świata F1 należy do Berniego Ecclestone’a.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Trzymacz parasolki kierowcy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia

PostWysłany: Pią 13:10, 13 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nowego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 wciąż największą zagadką jest to, które z teamów zdecydują się 29 marca wystartować w Grand Prix Australii z bolidami wyposażonymi w system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS).
Hybrydowa technologia, która ma przetwarzać energię przy hamowaniu i zwiększać moc bolidu podczas przyspieszenia, miała być rewolucyjnym rozwiązaniem w tym cyklu. Jednak w tym sezonie nie będzie jeszcze obligatoryjnym elementem wyposażenia bolidów.

Oznacza to, że szefowie teamów indywidualnie będą w tym roku decydować czy do wyścigu wystawią dwa, czy na przykład tylko jeden bolid z KERS-em, albo - w razie problemów technicznych z tym systemem - odłożą jego wprowadzenie.



Wydaje się jednak, że to rozwiązanie powinny zastosować najmocniejsze ekipy w stawce: Ferrari, McLaren-Mercedes czy BMW-Sauber - główny promotor KERS, który jest chyba najbardziej zaawansowany w pracach nad nim. W sztabach teamów na razie jednak nie zapadły konkretne decyzje, a jedynie można zauważyć - raczej kontrolowane - "przecieki" i wywieranie presji na konkurencji.

- Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy w Melbourne skorzystamy z KERS-u, chociaż jego poziom niezawodności jest naprawdę bardzo wysoki. Podczas testów włączamy go i wyłączamy, żeby jak najlepiej przeanalizować korzyści, jakie daje. Na razie jednak jest to sprawa otwarta, choć wydaje mi się, że najlepiej korzystać z tego systemu na torach szybkich, jak np. Monza, bo na wolnych, jak choćby w Monte Carlo, raczej nie będzie przydatny - powiedział w jednym z wywiadów Nick Heidfeld, partner Roberta Kubicy w ekipie BMW-Sauber.

- KERS będzie dobrym akcentem do rozgrywek taktycznych, bo będzie pomocny przy wyprzedzaniu kierowców, którzy go nie będą posiadać. Gorzej będzie natomiast w rywalizacji pomiędzy bolidami z tym systemem, bo przy małych różnicach będzie się robić ciasno na torze, więc trudno będzie wykorzystać dodatkowe przyspieszenie w wyrównanej walce - dodał Niemiec.

Kilka dni temu Fin Heikki Kovalainen zapewnił w wywiadzie dla jednej z telewizji, że jego zespół McLaren-Mercedes zakończył testy KERS-u i jest już w pełni przygotowany do wykorzystania go w trakcie wyścigu w Melbourne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lolok
Rurka Roberta
Rurka Roberta


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Centrum

PostWysłany: Sob 12:12, 14 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Znane plany nowego toru pod Paryżem
Przedstawiono plany budowy toru Formuły 1 w Flins-Les Mureaux, położonym na północny wschód od Paryża. Inwestycja ma zostać ukończona na początku 2011 roku, w którym miałby się tam już odbyć wyścig o Grand Prix Francji, jeśli wyrazi na to zgodę Międzynarodowa Federacja Samochodowa.

Przez ostatnie miesiące rozważano kilka lokalizacji, m.in. w okolicach Euro Disneylandu, a także wytyczenie ulicznej trasy w jednej z południowych dzielnic stolicy Francji.

Zwyciężyła jednak koncepcja budowy toru liczącego 4,5 km, z kilometrową prostą startową, w miejscowości Flins-Les Mureaux. Według wstępnego kosztorysu suma, jaką pochłonie ta inwestycja, to kwota 115 milionów euro. Autorem projektu jest francuski architekt Jean-Michel Wilmotte, współpracujący z firmą Apex Circuit Design, która uczestniczyła w budowie toru w Dubaju.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pon 1:04, 16 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Były mistrz świata, Niki Lauda, typuje zespoły, które mają według niego największe szanse walki o zwycięstwo i stawia na Ferrari i BMW.

Już za dwa tygodnie, w Australii rozpocznie się nowy sezon Formuły 1.
Kto wysunie się na przód stawki? Na to pytanie nikt nie jest w stanie jeszcze udzielić odpowiedzi, możemy jedynie snuć domysły.

Od czasu testów w Montmelo pod Barceloną, do kandydatów do walki w czołówce niektórzy typują również Brawn GP. Lauda zgadza się z tymi opiniami, ale ma pewne zastrzeżenia.

„Aktualnie stawiam najbardziej na Ferrari i BMW” - powiedział Lauda w wywiadzie dla niemieckiego magazynu „Bild am Sonntag - „Dobrze zapowiada się Toyota, Red Bull i Brawn GP”

Ze względu na zmiany przepisów, rozkład równowagi sił jest trudniejszy do przewidzenia, niż kiedykolwiek wcześniej.

Lauda również nie przewiduje by „Srebrne strzały” miały na początku zawalczyć o zwycięstwo.

„McLaren nie jest w stanie jechać w czołówce” - mówi Austriak. - „Aerodynamika samochodu nie działa. Z tyłu brakuje docisku, ponieważ małe skrzydło nie działa optymalnie."

Były kierowca jednak twierdzi, że zespół w końcu pokona zaistniałe problemy.

”To zawodowcy. Mają teraz trudności, ale uporają się z nimi szybko.”
[F1ultra.pl] by Tinka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pon 12:07, 16 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Ecclestone wyklucza powrót na Silverstone

Bernie Ecclestone wykluczył powrót Formuły 1 na Silverstone, nawet w przypadku gdyby tor Donington nie był gotowy na czas.

Szef FOM podpisał dziesięcioletnią umowę z torem Donington, które ma czas do przyszłego roku na przebudowę obiektu i budynków, by móc przyjąć Formułę 1. Jeśli jednak nie wywiążą się oni z umowy, Wielka Brytania pożegna się z Grand Prix.

"(Silverstone) odpadło, bo próbuję poprawiać standardy na całym świecie. Gdy mam ludzi, którzy budują nowe tory według standardów, które chcemy osiągać, jak mogę wracać na Silverstone?"

"Wynegocjowałem dla nich umowę na wiele lat aby dać im wystarczająco dużo pieniędzy, by zbudowali co chcieliśmy. Oni tego nie zrobili."

Ecclestone, który planuje 20-wyścigowy kalendarz w niedalekiej przyszłości, już potwierdził dwie kolejne imprezy - w Korei Południowej i w Indiach. W kolejce czekają inne kraje i Bernie nie zamierza dawać kolejnej szansy Wielkiej Brytanii. Wydaje się nawet, że szef FOM liczy na niepowodzenie modernizacji toru Donington.

"Nie mamy wolnych terminów, a potrzebujemy miejsca. Będziemy mieli problemy, jeśli Donington będzie gotowe" - powiedział dla brytyjskiego 'The Guardian'.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:28, 18 Mar 2009    Temat postu:

Będzie więcej danych dla widzów przed telewizorami w sezonie 2009
Cytat:
Administracja Formuły Jeden (FOM) zaakceptowała propozycję Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden (FOTA) dotyczącą prezentowania widzom przed telewizorami większej ilości danych w sezonie 2009, co ma uatrakcyjnić przekaz TV z przebiegu grand prix.

FOTA zaproponowała użycie dodatkowych grafik przedstawiających na przykład strategie paliwa, linie wyścigowe poszczególnych kierowców, przewidywania dotyczące postojów, czy pełny dostęp do komunikacji radiowej pomiędzy kierowcami i zespołami.

Zapytany wczoraj przez autosport.com, czy FOM przyjmie ofertę stowarzyszenia zespołów, Bernie Ecclestone odpowiedział: „Zdecydowanie. Byliśmy nieco ograniczeni w kwestii naszej grafiki, bo choć mieliśmy już dostęp do większej ilości danych, to jednak nie mogliśmy ich użyć. To samo dotyczyło komunikacji radiowej na linii bolid-stanowisko dowodzenia. Była ona ciekawa dla widzów, ale nie mogliśmy jej wykorzystać w całości”.

„To był kompletny nonsens. Jesteśmy w branży rozrywkowej, ale zespoły F1 zapominają o tym. Myślę, że teraz zaczęły się wreszcie budzić.” – dodał Ecclestone. Szef zespołu McLaren – Martin Whitmarsh, mówiąc o tych propozycjach dwa tygodnie temu stwierdził, że zwłaszcza dostęp do pełnej komunikacji radiowej powinien ucieszyć wszystkich fanów. „Jak w każdym innym sporcie, jeśli możesz przekazać więcej informacji, fani poczują się znacznie bardziej zaangażowani, zainteresowani i zaspokojeni”.

[f1wm.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 12:23, 19 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Whiting: Dyfuzory są legalne

Charlie Whiting z FIA wyjawił, że po sprawdzeniu kontrowersyjnych dyfuzorów w samochodach niektórych zespołów F1, nie może nakazać ekipom zmian ich projektów.

Dyfuzory zespołów Brawn GP, Williams i Toyota były uznane przez inne ekipy za niezgodne z regulaminami. Nie mniej jednak Whiting wyjaśnił, że ekipy wykorzystały zapis w przepisach.

"Oni wykorzystali lukę w regulaminach, która zawsze tam była" - powiedział w rozmowie z 'Auto Motor und Sport'. "Rozumiemy, że inne zespoły mają inne spojrzenie na ten temat."

Dyrektor techniczny Williamsa Sam Michael powiedział, że jest zaskoczony reakcjami zespołów. Jego zdaniem inne ekipy powinny skorzystać z ich pomysłu, zamiast go skarżyć.

"Relatywnie łatwo byłoby skopiować to rozwiązanie. Zaskoczyło mnie, że więcej zespołów nie zrobiło tego do tej pory."

'Auto Motor und Sport' zacytował także słowa Bernie Ecclestone, który nie przejmuje się zbytnio groźbą protestu konkurencji w Australii.

"Gwarantuję, że ktokolwiek nie wygra wyścigu w Melbourne będzie ogłoszony oszustem, niezależnie od tego kto to będzie."

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wujek_M dnia Czw 12:23, 19 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 6 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin