|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHPmt
Zbieracz autografów
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:11, 17 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no i nawet jesli cos z tych paddockowych nowinek do nas dotrze to tylko na PSE i PS a na zwykly Polsat to już nie... w tym miejscu czuję się cholernie pokrzywdzona!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Śro 14:35, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Na spotkaniu Światowej Rady Sportów Motorowych w Paryżu, postanowiono, że zespoły Formuły Jeden będą mogły zorganizować dodatkowe dni testowe dla młodych kierowców po ostatnim Grand Prix 2009. Co ważniejsze, wprowadzone zostaną dwie opcje do wyboru dla zespołów, jeśli chodzi o budżety.
Oprócz nowego systemu punktowego, który będzie przyznawał mistrzostwo dla kierowcy z największą liczbą wygranych wyścigów na koncie, ŚRSM podjęła dalsze działania w celu obniżenia kosztów i zwiększenia zainteresowania tym sportem.
Testowanie:
Zespołom wolno będzie przeprowadzić trzy - jednodniowe testy szkoleniowe dla młodych kierowców między końcem ostatniego wyścigu Mistrzostw F1, a 31 grudnia tego samego roku. Kierowcy są uprawnieni do tego, jeżeli tylko nie wzięli udziału w więcej niż dwóch wyścigach zaliczanych do mistrzostw F1 w ciągu ostatnich 24 miesięcy, lub nie testowali samochodu Formuły Jeden przez więcej niż cztery dni w tym samym okresie czasu.
Zespoły mogą również przeprowadzić osiem - jednodniowych testów, by sprawdzić aerodynamikę na prostej startowej lub na torach owalnych między 1 stycznia 2009 roku a ostatnim wyścigiem sezonu 2009.
Media:
* FIA publikuje wagę wszystkich samochodów po kwalifikacjach przed każdym wyścigiem.
* Dla większej jasności widzów i mediów, opony na mokrą nawierzchnię nazwane zostały „przejściówkami”, a opony na ekstremalnie mokrą nawierzchnię „deszczówkami”.
* Podczas pierwszego dnia treningów wszyscy kierowcy muszą być obecni na sesji rozdawania autografów w wyznaczonym przez zespół miejscu w alei serwisowej.
* Wszyscy kierowcy wyeliminowani z kwalifikacji muszą być dostępni dla mediów niezwłocznie po zakończeniu każdej sesji.
* Każdy kierowca po odpadnięciu z wyścigu musi być dostępny dla mediów po powrocie do padoku.
* Wszyscy kierowcy, którzy ukończą wyścig poza pierwszą trójką muszą być dostępni natychmiast po zakończeniu wyścigu dla mediów.
* Podczas wyścigów, każdy zespół musi wyznaczyć przynajmniej jednego rzecznika dostępnego dla oficjalnie akredytowanych ekip telewizyjnych.
2010 rok
Budżet:
* Jako alternatywa dla obowiązujących przepisów, które mają pozostać niezmienione do 2012, wszystkie zespoły będą miały możliwość rywalizowania samochodami zbudowanymi i eksploatowanymi pod rygorystycznym budżetem.
* Budżet wynosi 30 milionów funtów (obecnie jest to kwota około 33 milionów euro lub 40 milionów dolarów). Liczba ta obejmuje wydatki wszelakiego rodzaju. Wszystko, co jest dotowane, bądź dostarczane za darmo, będzie rozliczane według wartości rynkowej i zostaną wprowadzone rygorystyczne procedury kontroli.
* Aby umożliwić tym samochodom rywalizowanie z tymi zespołami, które nie poddadzą się ograniczeniom kosztów, samochody które zostaną zbudowane pod limitami budżetowymi będą posiadały większą swobodę techniczną.
Najważniejsze zagadnienia techniczne nie objęte żadnymi zakazami dla ekip z limitem budżetowym:
1. Bardziej wydajne aerodynamiczne (ale standardowe) podwozie.
2. Ruchome skrzydła
3. Silnik, który nie podlega limitom ograniczającym obroty, albo zamrożeniu rozwoju.
FIA rości sobie prawo regulacji elementów tych postanowień tak, aby zapewnić, iż samochody zbudowane z ograniczonym budżetem nie mają przewagi, czy też nie tracą w porównaniu do samochodów zaprojektowanych według istniejących przepisów.
Brawn GP: nazwa zespołu została zatwierdzona.
ŚRSM zaakceptowała wniosek, by dotychczasową nazwę zespołu Honda Racing F1 Team zmienić na Brawn GP Formula One Team, jako, że jest on w rzeczywistości nowym zespołem w spisie FIA Formula One World Championship.
Kontrakt, który zespół miał z FIA miał funkcjonować jako Honda, ale to już nie jest możliwe.
Jednak standardowa opłata od każdego nowego konstruktora została umorzona. | [f1ultra.pl] by Tinka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:51, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ta waga... ta nieszczęsna waga po co oni ją będą ujawniali? tak to przynajmniej fani mieli nad czym się zastanawiać przed wyścigiem, tajemnicza strategia zespołu... jaka ona jest. A teraz? c**j by to strzelił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:54, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ja się bardziej martwię tą propozycją 2 budżetów jeden z ograniczeniami, a drugi bez... nie widzę tego... to jest stanowczo za mało Nie wiem kto wpadł na tak wspaniały pomysł, ale taki zespół nie jest w stanie funkcjonować na jako takim poziomie... Pogięło Ich kompletnie! Nie wiem co oni wdychali podczas tej rady...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Śro 15:10, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Tinka napisał: | Nie wiem co oni wdychali podczas tej rady... |
spaliny z odmrożonych silników Kretyni...
FOTA! Buntuj się! Walcz o swoje!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Śro 15:10, 18 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:03, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Na czele FOTy stoi Bernie, więc on jest zapewne szczęśliwy, że jego pomysł został przyjęty, walnięty dziad.
***edit***
Bernie stoi na czele FOM, a nie FOTy, sorry za pomyłkę
Cytat: | FOTA: Pomysły FIA zagrażają fundamentom F1!
FOTA wyraziła głęboki niepokój z decyzji FIA dotyczącej radykalnych zmian w przepisach F1.
FIA odrzuciła propozycję FOTA nowego systemu punktowego (12-9-7) i w zamian zaproponowała system, w którym mistrzem świata będzie automatycznie kierowca z największą liczbą zwycięstw w sezonie. Drugą szokującą decyzją jest wprowadzenie dobrowolnego limitu wydatków na poziomie 30 mln funtów. Zespoły F1 zaproponowały kilka dni wcześniej własne rozwiązania, które pozwoliłyby ograniczyć budżety o około 50%.
Oświadczenie w sprawie wczorajszych decyzji FIA wydał przewodniczący FOTA, Luca di Montezemolo.
„Pragnę wyrazić głęboki zawód związany z decyzjami Światowej Rady FIA. Zestaw przepisów wprowadzonych przez FIA grozi podstawom F1 i jej zasadom, które czynią ten sport jednym z najbardziej atrakcyjnych widowisk na świecie”. - przyznał prezydent Ferrari.
„Biorąc pod uwagę sposób w jaki wprowadzono zmiany, musimy przypatrzyć się im dokładnie i zrobić wszystko w tej trudnej sytuacji, aby utrzymać stabilne przepisy bez ciągłych zmian, które mogą być bardzo szkodliwe dla producentów, zespołów, kibiców i sponsorów”. - skwitował Montezemolo. |
źródło: autosport.com
***
dla kibiców przede wszystkim, Luca ma racje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sue dnia Śro 17:47, 18 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Śro 20:55, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Ale co FOTA może zrobić?Widzieliśmy jak FIA potraktowała kierowców ze sprawą podwyżki superlicencji, mimo, że zagrozili strajkiem. Na pewno FOTA jest mocniejsza niż GPDA, ale Max i tak ma wszytko w dup**. Życzę mu, żeby przegrał w następnych wyborach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Czw 11:31, 19 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Pią 15:49, 20 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Prezydent Ferrari Luca di Montezemolo nie przebiera w słowach, nazywając absurdem zatwierdzone ostatnio przez FIA zmiany regulaminu.
Burzę wywołały przede wszystkim dwie sprawy: propozycja wprowadzenia w 2010 roku limitowanych budżetów (33 mln euro) oraz nowy sposób wyłaniania mistrza świata (zwycięzca największej liczby wyścigów), który wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym.
Podczas czwartkowej wizyty prezydenta Włoch, Giorgio Napolitano w fabryce w Maranello szef Ferrari nie szczędził gorzkich słów pod adresem FIA. – Sądzę, że to zwykły absurd, iż wprowadza się zmiany tydzień przed pierwszym wyścigiem. Formuła 1 znalazła się w sytuacji, która godzi w jej wiarygodność i bezpieczeństwo, w zespoły, producentów samochodowych, kibiców, dziennikarzy oraz inwestujących swoje pieniądze sponsorów – wyliczył Luca di Montezemolo. – Liczę na odpowiedzialny klimat, który został rozpoczęty przez nas – zespoły. Zaproponowaliśmy, aby w 2010 roku wydatki spadły o 50% w stosunku do obecnego stanu.
Zdumiony Schumacher
Pomysły FIA nie podobają się również byłemu kierowcy Ferrari – Michaelowi Schumacherowi. – Nie jestem w stanie sobie wyobrazić, w jaki sposób zmiany te mogłyby pomóc Formule 1 – nie krył swojego zdumienia siedmiokrotny mistrz świata. – Nie rozumiem tego, jaki sens ma przyznawanie tytułu kierowcy, który zdobył mniej punktów od drugiego zawodnika w generalce, nawet jeśli uważam, że zwycięstwa powinny mieć większe znaczenie – dodał.
FIA popełnia błąd
Z krytyką wystąpił także Lewis Hamilton. – Myślę, że to wstyd, co dzieje się z F1 – stwierdził urzędujący czempion. – Ciężko uwierzyć, że ostatnie decyzje są korzystne dla kibiców na torze i przed telewizorami, którzy zawsze powinni być dla nas priorytetem.
Podobnie jak Fernando Alonso, Anglik uważa, że FIA popełnia błąd nie konsultując zmian z Formula One Teams’ Association. – Po raz pierwszy od dobrych kilku lat zespoły, kierowcy, sponsorzy i fani pracują wspólnie dla dobra naszego sportu – teraz potrzebujemy tylko tego, aby FIA słuchała tego, co mówimy i pomogła nam. Formuła 1 to szczyt sportów motorowych i za to ją kochamy. Powinniśmy działać wspólnie, aby tak pozostało – podkreślił kierowca McLarena. | [f1.pl]
Ja już tylko czekam na wywody i tłumaczenia Borowczyka na temat nowych przepisów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Pią 19:16, 20 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, że to już trzeci post pod postem, ale nie mogę się powstrzymać!
Nie chciałbym zapeszyć, ale z tego co twierdzi autosport, żadne głupie reguły dotyczące zamiany zasad punktacji nie przejdą, bo FOTA znalazło haczyk w przepisach wedle którego FIA nie może wprowadzić nowych zasad tak krótko przed rozpoczęciem nowego sezonu bez jednomyślnej zgody zespołów F1!!!
Jeśli to prawda to jesteśmy uratowani!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:34, 20 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ale by było super! ajjj trzymam kciuki za FOTe!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|