|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lolok
Rurka Roberta
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 4310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Centrum
|
Wysłany: Sob 12:45, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Już mam. Tata kupił (nawet Go o to nie prosiłam) punktualnie 23 Jest troszkę DC zasłaniającego "najlepszy magazyn" (napis pod logo F1 Racing)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:54, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ja też mam Już prawie cały przeczytałam
Kupiłam 23
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:09, 08 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Mosley proponuje kolejne radykalne zmiany w F1
Prezydent FIA, Max Mosley, 5 stycznia przesłał do wszystkich szefów zespołów otwarty list, w którym zaproponował kolejne poważne zmiany w Formule 1 na najbliższe lata, a które miałby w znaczący sposób obniżyć koszty funkcjonowania zespołów.
Na spotkaniu Światowej Rady Sportów Motorowych, które odbyło się 10 grudnia 2008, FIA zatwierdziła zmiany na sezon 2009. W otwartym liście Max Mosley potwierdził iż FIA jest dalej otwarta na propozycje redukcji kosztów przed sezonem 2009. Cały list dotyczył jednak sezonu 2010 i dalszych.
Podobnie jak na sezon 2009, FIA przygotowuje spore zmiany także w sezonie 2010. Poniżej przedstawiamy niektóre pomysły redukcji kosztów:
Silnik
- ograniczenie prędkości obrotowej do 17.000 obrotów na minutę,
- przestrajanie będzie ograniczone do co najwyżej ustawień pozycji dolotów i wtryskiwaczy,
- prace nad silnikami zostaną zupełnie zamrożone do sezonu 2013, co zostało już ustalone,
- testy zostaną ograniczone do 15.000 km, włączając w to piątkowe sesje treningowe.
Układ przeniesienia napędu
- standardowa skrzynia biegów XR,
Podwozie
- ogłoszenie listy części, które będzie można rozwijać. Prace nad pozostałymi częściami zostaną zamrożone,
Weekend wyścigowy
- FIA czeka na propozycje FOTA dotyczące ograniczenia kosztów udziału w wyścigach. Zmiany mają nie wpłynąć na widowisko i bezpieczeństwo,
KERS
- system odzyskiwania energii kinetycznej nie będzie obowiązkowy, a zespoły będą mogły zadecydować czy chcą standaryzacji tego elementu czy w ogóle go nie montować,
- rozwój technologii ukierunkowany ma być na bardziej ekologiczną wersję mechaniczną lub elektromechaniczną (koło zamachowe), zamiast elektrochemiczną (akumulatory),
Opony
- przedyskutowanie z FOTA możliwości zmiany stosunku szerokości przednich i tylnych opon w celu eliminacji problemu rozkładu masy,
Ograniczenie budżetów
- Ograniczenie budżetów zespołów F1, aby wyrównać szanse niezależnych zespołów i obniżyć barierę wejścia do F1 nowych stajni,
Widowisko
- poprawa możliwości wyprzedzania, np. przez wprowadzenie ruchomych elementów aerodynamicznych.
Szefowe FOTA spotykają się dzisiaj w hotelu Heathrow, aby przedyskutować zmiany zaproponowane przez FIA. |
[formula1.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Pią 14:15, 09 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Silnik
- ograniczenie prędkości obrotowej do 17.000 obrotów na minutę,
- przestrajanie będzie ograniczone do co najwyżej ustawień pozycji dolotów i wtryskiwaczy,
- prace nad silnikami zostaną zupełnie zamrożone do sezonu 2013, co zostało już ustalone |
Co ja - laik kompletny w dziedzinie technologii - mogę na to powiedzieć? Nic. Dlatego to przemilczę.
Cytat: | testy zostaną ograniczone do 15.000 km, włączając w to piątkowe sesje treningowe |
A to mi się nie podoba, ponieważ aby udoskonalać bolid potrzeba go testować. Teraz wychodzi na to, że musi być gotowy na ostatni guziczek przed sezonem, bo później już nie wiele da się z nim zrobić. Aczkolwiek z drugiej strony, gdyby tak było już w 2008 roku, to BMW pod koniec nie zostałby aż tak w tyle, bo pozostali nie rozwinęliby się tak bardzo.
Cytat: | FIA czeka na propozycje FOTA dotyczące ograniczenia kosztów udziału w wyścigach. Zmiany mają nie wpłynąć na widowisko i bezpieczeństwo |
No to ciekawe jak oni chce coś wykombinować. Już wiem! Niech włożą wszystkich kierowców do jednego hotelu, do kilkuosobowych pokoi. O tym kto z kim będzie spał niech zadecyduje losowanie.
Będzie taniej i przyjemniej
Cytat: | Ograniczenie budżetów zespołów F1, aby wyrównać szanse niezależnych zespołów i obniżyć barierę wejścia do F1 nowych stajni |
I byłoby bardzo ciekawie gdyby w F1 było więcej zespołów. Ale czy to możliwe w obecnych czasach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:15, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała oficjalną listę startową tegorocznych mistrzostw świata F1.
Obejmuje ona dziesięć zespołów – w tym wystawioną na sprzedaż przez koncern Hondy ekipę z Brackley. Listę otwiera oczywiście aktualny mistrz świata, czyli Lewis Hamilton. Robertowi Kubicy przyznano numer 5. Poza Hondą, zagadkę nadal stanowi obsada drugiego kokpitu Scuderii Toro Rosso.
Lista startowa mistrzostw świata Formuły 1 2009
1. Lewis Hamilton (GB) Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes
2. Heikki Kovalainen (FIN) Vodafone McLaren Mercedes McLaren-Mercedes
3. Kimi Räikkönen (FIN) Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari
4. Felipe Massa (BR) Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari
5. Robert Kubica (PL) BMW Sauber F1 Team BMW Sauber
6. Nick Heidfeld (D) BMW Sauber F1 Team BMW Sauber
7. Fernando Alonso (E) ING Renault F1 Team Renault
8. Nelson Piquet (BR)ING Renault F1 Team Renault
9. Jarno Trulli (I) Panasonic Toyota Racing Toyota
10. Timo Glock (D) Panasonic Toyota Racing Toyota
11. Sebastien Buemi (CH) Scuderia Toro Rosso STR-Ferrari
12. nie podano Scuderia Toro Rosso STR-Ferrari
14. Mark Webber (AUS) Red Bull Racing Red Bull-Renault
15. Sebastian Vettel (D) Red Bull Racing Red Bull-Renault
16. Nico Rosberg (D) AT&T Williams Williams-Toyota
17. Kazuki Nakajima (J) AT&T Williams Williams Toyota
18. nie podano Honda Racing F1 Team Honda nie podano
19. nie podano Honda Racing F1 Team Honda nie podano
20. Adrian Sutil (D) Force India F1 Team Force India-Mercedes
21. Giancarlo Fisichella (I) Force India F1 Team Force India-Mercedes |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia
|
Wysłany: Pon 21:34, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
eee...aaa..yyy..czemu 21 zawodników,a nie 20?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Pon 21:42, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Bo nie ma 13 w Formule 1 Michał. Zawodników jest 20. Numeracja jest przez to zmieniona.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Pon 21:44, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia
|
Wysłany: Pon 21:50, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
aha,sorry,zapomniałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:01, 13 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jestem ciekawa czy któryś zespół będzie chciał dokonać zmian Nie mówię tu o BMW, bo wierzę w zdrowy rozsądek wujków , ale Ferrari??? Może Felipe się zbuntuje , bo jakby nie było, ale w tym sezonie lepiej Mu szło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Wto 15:20, 13 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ale to zespoły w środku same sobie ustalają kto jaki numer będzie miał. Mają do dyspozycji dwie odgórnie przydzielone cyfry i w ich gestii leży to, którą komu przydzielą i panuje tu dowolność. Podejrzewam że w BMW panuje zasada kto wyżej w klasyfikacji, ten ma wyższą cyfrę. A w Ferrari? Kto ich tam wie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|