|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia
|
Wysłany: Wto 15:31, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
chlip...chlip
Cytat: | Fernando Alonso z zespołu Renault był najszybszy podczas porannych testów w hiszpańskim Jerez. Wczesnym rankiem aura, podobnie jak to miało miejsce w niedzielę i poniedziałek, nie rozpieszczała zawodników.
Jednak z upływem czasu pogoda zaczęła się poprawiać umożliwiając kierowcom przeprowadzenie testów.
Polski kierowca zespołu BMW Sauber, Robert Kubica, przejechał 28. okrążeń, osiągając na najszybszym szósty czas. Najszybszy był Alonso, który "wykręcił" 1.21,151.
We wtorek tylko raz trzeba było przerwać testy, bowiem z toru wypadł Felipe Massa (Ferrari). Jednak po krótkiej przerwie zespoły i zawodnicy wrócili do pracy.
Testy będą kontynuowane po południu.
Wyniki porannych testów:
1. Fernando Alonso (Renault) - 1.21,151 - (55 okrążeń)
2. Mark Webber (Red Bull Renault) - 1.21,545 - (45)
3. Timo Glock (Toyota) - 1.21,652 - (82)
4. Nico Rosberg (Williams Toyota) - 1.21,991 - (57)
5. Felipe Massa (Ferrari) - 1.22,905 - (45)
6. Robert Kubica (BMW Sauber) - 1.22,908 - (28 )
7. Heikki Kovalainen (McLaren Mercedes) - 1.23,726 - (45) |
raz schodzą ponizej 20 a raz nie...a raz nawet 30 pozniezj nie zeszzli
ale sie miesza...
Cytat: | Podczas testów na torze w Jerez kierowany przez Roberta Kubicę boli BMW Sauber uzyskał siódmy czas dnia. Najszybszy był, podobnie jak w poniedziałek, Timo Glock z Toyoty.
Kubica przejechał 98 okrążeń, a na najszybszym z nich uzyskał czas 1.21,069.
Najszybszy był Glock, który "wykręcił" wynik 1.19,814. Szybko jeździli także Felipe Massa (Ferarri) i Fernando Alonso (Renault).
We wtorek nie padało i kierowcy mogli w lepszych warunkach niż w poniedziałek testować bolidy, którymi ścigać się będą w sezonie 2009.
Dla Kubicy wtorek był ostatnim dniem testów w Jerez. Od środy w bolidzie BMW zasiądzie Nick Heidfeld.
Wyniki trzeciego dnia testów w Jerez:
1. Timo Glock (Toyota) - 1.19,814 - (142 okrążenia)
2. Felipe Massa (Ferrari) - 1.20,238 - (135)
3. Fernando Alonso (Renault) - 1.20,296 - (152)
4. Heikki Kovalainen (McLaren Mercedes) - 1.20,535 - (85)
5. Adrian Sutil (Force India) - 1.20,621 - (63)
6. Mark Webber (Red Bull Renault) - 1.21,021 - (98 )
7. Robert Kubica (BMW Sauber) - 1.21,069 - (98 )
8. Nico Rosberg (Williams Toyota) - 1.21,412 - (125) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Wto 18:51, 03 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:19, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Podsumowanie pierwszych 3 dni testowych w Jerez:
Dzień 1: [link widoczny dla zalogowanych]
Dzień 2: [link widoczny dla zalogowanych]
Dzień 3: [link widoczny dla zalogowanych]
Coś się zaczyna dziać... notuje wszystko zawzięcie, mimo, że do testów podchodzę z dystansem... jednak potem sobie będę mogła porównać czasy zespołów, które zanotują podczas symulacji pełnego wyścigu...
Programy są dość zróżnicowane... choć mnie trochę niepokoi ilość awarii... zwłaszcza te zapalające się bez powodu kontrolki w bolidzie BMW... no ale jestem dobrej myśli i mój optymizm mnie momentami przeraża
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Śro 15:02, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A mi imponuje forma Toyoty. Nie sprawdzałam tego dokładnie, ale jak na razie jest chyba najmniej zawodna, robią najwięcej kółek i wyniki z testów mogą imponować. Oczywiście, oczywiście, to tylko testy, te wyniki mogą być robione dla sponsorów, lub dla dobrego samopoczucia, ale chyba jest nieźle, co wróży dobrze, bo Japończyki powiedzieli, że jak nie będzie efektów w tym roku, to się wycofają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:38, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Podsumowanie 4 dnia testów w Jerez:
[link widoczny dla zalogowanych]
Toyota... co prawda, to prawda... być może to właśnie Toyota nas w tym roku zaskoczy
Ale ja już osobiście to nie wiem co mam myśleć o Renault... czy Piruet jest aż taki do kitu, czy po prostu testował co innego niż Alonso??? Czy może wyniki Fernando, to tak dla popisu???
NIECH JUŻ TO GP AUSTRALII NADEJDZIE!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Czw 11:06, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jak widać "dobre duchy" swoich byłych ekip pozostają na posterunku
Co do Renault, to sprawa rzeczywiście intrygująca... ale jeśli chodzi o ten tydzień to uważam, że Fernando jeżdżąc u siebie na hiszpańskim torze, na który przybyło wielu fanów, żeby poobserwować swojego mistrza , po prostu musiał wylegitymować się najlepszym czasem i tu było to zagranie pod publikę, co by nie zawieźć kibiców. wydaje mi się, że gdyby był to tor w innym kraju wyniki wyglądałby inaczej.
Jeśli chodzi i Nelsona, to na prawdę nie wiem... Sobierajski po prezentacjach zespołów mówił, że Nelson sporo się nauczył i w tym roku być może już nie będzie taką kulą u nogi Flavia... Nie oczekuję od niego, że będzie lepszy od podwójnego mistrza świata nawet jeśli to tylko testy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał
Trzymacz parasolki kierowcy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiesz??:D Łazy,obok Zawiercia
|
Wysłany: Czw 20:04, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Przebieg ostatniego dnia testów w tym tygodniu na torze Jerez zakłóciły opady deszczu, co skłoniło kilka zespołów do ograniczenia jazdy. W czwartek doszło też do kraksy, kiedy Lewis Hamilton wypadł z toru przy średniej szybkości i uderzył tyłem McLarena w barierę z opon. Najszybszym kierowcą na zakończenie testów okazał się tymczasem Nick Heidfeld (BMW Sauber).
Z powodu deszczu tor był mokry mniej więcej do południa, a później kierowcy mogli już korzystać z opon bez bieżnika. Zdecydowanie najbardziej aktywni byli Heidfeld i Kimi Raikkonen (Ferrari), obaj przejeżdżając po ponad 100 okrążeń. Ferrari F60 po raz trzeci z rzędu okazało się drugim pod względem szybkości samochodem podczas testów w tym tygodniu – dzisiaj strata Raikkonena do najszybszego kierowcy wyniosła 0,36 sekundy. Fin doprowadził do przerwania testów tuż przed godziną drugą po południu, kiedy to wpadł w poślizg w ósmym zakręcie.
Tymczasem Hamilton, który uplasował się dzisiaj na trzeciej pozycji ze stratą ponad sekundy do Heidfelda, był dwukrotnie sprawcą wywieszenia czerwonej flagi: pierwszy raz pod koniec pierwszej godziny testów ze względu na bliżej niezidentyfikowany problem z samochodem, a drugi około godziny 15:30 po kraksie, której przyczyną mógł być silniejszy powiew wiatru – tak przynajmniej twierdzi zespół z Woking. W wyniku kraksy uszkodzone zostało tylne skrzydło i zawieszenie, ale na szczęście wydarzyło się to pod koniec testów, tak więc zespół nie stracił dużo czasu.
Z obydwoma przerwami były też związane dość zabawne incydenty. Rano jeden z członków zespołu BMW Sauber podszedł do lawety z MP4-24 w alei serwisowej i próbował zrobić kilka fotek małym aparatem cyfrowym. Odwiódł go jednak od tego dość wymownymi gestami jeden z mechaników McLarena. Być może zespół BMW chciał lepiej przyjrzeć się tajemniczemu urządzeniu po bokach przedniego skrzydła MP4-24, którego funkcja jest na razie trudna do odgadnięcia. Z kolei po wypadku Hamiltona bardzo ciekawscy wydawali się być dwaj członkowie ekipy Ferrari, chociaż tym razem McLaren zwiększył dwukrotnie liczbę parawanów osłaniających lawetę z ich autem.
Pozostali uczestnicy dzisiejszych testów: Mark Webber (Red Bull), Kazuki Nakajima (Williams) i Jarno Trulli (Toyota) nie przejechali zbyt wielu okrążeń. Najmniej – 38 – pokonał Trulli, kończąc przedwcześnie jazdę ze względu na uszkodzeniu przedniego skrzydła po zbyt agresywnym przejechaniu przez tarki. Po południu Włoch miał między innymi okazję wypróbować opony Bridgestone przygotowywane na sezon 2010. Kolejne grupowe testy rozpoczną się w poniedziałek na torze Catalunya, gdzie miejmy nadzieję pojawią się już wszystkie zespoły, łącznie z byłą ekipą Hondy.
•Testy grupowe w Andaluzji dzień 5/5 (05.03.2009), Jerez - 4,428 km
P. Kierowca Nar. Zespół / bolid Czas okr. Strata Odstęp Okr. Km
1. Nick Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:20,052 - - 123 544,644
2. Kimi Raikkonen Ferrari F60 1:20,414 0,362 0,362 112 495,936
3. Lewis Hamilton McLaren Mercedes MP4-24 1:21,272 1,220 0,858 58 256,824
4. Mark Webber Red Bull Renault RB5 1:22,219 2,167 0,947 47 208,116
5. Kazuki Nakajima Williams Toyota FW31 1:22,226 2,174 0,007 54 239,112
6. Jarno Trulli Toyota TF109 1:23,119 3,067 0,893 38 168,264
|
a to zdjęcia:
Ham mial problemy:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Czw 20:06, 05 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 1:39, 06 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Podsumowanie 5 dnia testów w Jerez:
[link widoczny dla zalogowanych]
No tak... ja tylko czekałam na informację o latającym spoilerze, tyle, że przednim a tu McLewis pozbawił się tylnego no dobra... Jarno spełnił moje "oczekiwania"... ale Lewis... pomińmy fakt, że Go nie lubię... umiem przyznać, że jest dobrym kierowcą w dobrym bolidzie... ale właśnie w tym sęk... czy McLaren w tym roku będzie dobry, czy jazda ze starym spoilerem to zasłona dymna?? Czy szykują nam jakiegoś siurprajsa na GP Australii, czy też nie radzą sobie z wyzwaniami jakie niosą za sobą zmiany wprowadzone w tym roku? Się powtórzę: Lewis to dobry kierowca w dobrym bolidzie, ale czy jest na tyle dobry, by dogadać się jako tako z inżynierami, dostarczyć Im odpowiednich informacji, by sprawić, by w tym roku miał również dobry bolid???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Pon 20:15, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XEaCjaBmsgY&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XEaCjaBmsgY&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>
1. N. Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:20.339 92 pit
2. K. Räikkönen Ferrari F60 1:20.908 +0.569 80 pit
3. J. Trulli Toyota TF109 1:20.937 +0.598 118 pit
4. J. Button Brawn GP BGP 001 1:21.140 +0.801 82 pit
5. N. Piquet Jr. Renault R29 1:21.662 +1.323 124 pit
6. S. Bourdais Toro Rosso STR4 1:22.158 +1.819 96 pit
7. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:22.246 +1.907 115 pit
8. A. Sutil Force India VJM-02 1:22.452 +2.113 127 pit
9. K. Nakajima Williams FW31 1:22.813 +2.474 111 pit
10. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:22.948 +2.609 87 pit
No to sobie znowu możemy powróżyć z fusów
Miło patrzeć jak BMW stoi na czeli, ale nie mam pojęcia dlaczego Nick się tam znalazł. Chyba że już nie chcą ukrywać potencjału swojego bolidu. Albo Nick nie chce ukrywać swoich możliwości. Brawn bardzo ładnie się zaprezentował (kurcze, jeszcze się łapie na tym że chce pisać "Honda"). A McLaren ponownie wącha spaliny innych. To dla mnie największa zagadka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Nie 23:02, 15 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:32, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Heh... no to nam chłopcy namieszali w głowach...
Wynik Nicka... hmm... albo BMW postanowiło trochę postraszyć rywali, albo to wynik przypadku, którego to przypadku nikt już nie zdołał pobić
McLaren na końcu??? Coś mi tu śmierdzi, tylko, żebym jeszcze wiedziała co??? W tym roku to chyba największa zagadka dla mnie...
Brawn GP (ha ja też mam ochotę pisać Honda) miły początki dla zespołu, przyda Im się trochę optymizmu...
Toyota po raz kolejny potwierdza dobrą kondycję, choć ciekawi mnie jak to będzie wyglądało w sezonie.
Ferrari to Ferrari, o tym zespole nie ma co dużo mówić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:42, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Podsumowanie pierwszego dnia testów w Montmelo:
[link widoczny dla zalogowanych]
część 2:
<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0jmh3EAAlBc&hl=pl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0jmh3EAAlBc&hl=pl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|