Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Zmiany w przepisach na rok 2010
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:12, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Liczy się co przyniesie miliony ...
A nie "jakaś tam" legenda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 23:15, 30 Kwi 2009    Temat postu:

To jakiś koszmar... Wszystko się pieprzy! Nie rozumiem tego, dlaczego Mosley na siłę chce wszytko postawić do góry nagimi, po co te rewolucje, komu się one podobają? Bo chyba ani fanom, ani zespołom. FOTA powinna być teraz silna, powinni działać razem, niech się zbuntują, ale muszą mówić jednym głosem!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dziennikarz F1 Racing


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:27, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Jey, zespoły są teraz podzielone na 2 grupy, "za" i "przeciw", fabryczne i prywatne. Tym sposobem Ferrari, BMW, Toyota itd. nie wygrają z FIA, są na straconej pozycji. Zabawne jest to że fabryczne zespoły + zapewne ze 3/4 fanów F1 na całym świecie przegrają z jakimiś tam zespołami prywatnymi, które dopiero włażą do F1. Komedia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stoktos
Człowiek z wężem do tankowania
Człowiek z wężem do tankowania


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 3487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dżermani

PostWysłany: Czw 23:29, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Nie no, musimy być dobrej myśli. musimy wierzyć, że FIA zmądrzeje wreszcie i wszystko będzie ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Magda
Szpieg na zapleczu
Szpieg na zapleczu


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:30, 30 Kwi 2009    Temat postu:

Tak jak załamywałyśmy ręce nad systemem medalowym i jakoś się udało na ten rok pozostać przy starych zasadach ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Czw 23:36, 30 Kwi 2009    Temat postu:

No i właśnie o to mi chodziło, ze FOTA gdyby mówiła jednym głosem, gdyby byli jednomyślni, to może coś by wskórali. Ale w kwestii finansów na pewno nie mówią jednym głosem. Mosley prosił nawet FOTA o wspólne stanowisko w sprawie limitu budżetowego, ale szefowi zespołów pochłonięci kłótniami o dyfuzory nie mieli czasu tego "obgadać" więc leśne dziadki podjęły decyzje na własna rękę. Żal i rozpacz.

Karają McLarena za kłamstwa,a teraz sami zmuszą do matactw finansowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacob dnia Czw 23:39, 30 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ćma
Oglądacz GP w studio
Oglądacz GP w studio


Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:31, 26 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
Zakaz tankowania jednak przejdzie?

Wygląda na to, że w przyszłym sezonie zostanie wprowadzony zakaz tankowania bolidów w trakcie wyścigów, pomimo ostatniej decyzji Światowej Rady Sportów Motorowych FIA zakładającej powrót do obecnie obowiązujących zasad w 2010 roku.

Zgodnie z założeniami porozumienia zawartego w tym tygodniu pomiędzy Stowarzyszeniem Zespołów Formuły 1 (FOTA) a Międzynarodową Federacją Samochodową FIA, postanowiono, że zmiany przepisów mające wejść w życie w sezonie 2010 zostaną anulowane.

Chociaż powrót do obecnie obowiązujących zasad miał na celu rezygnację z wprowadzenia ograniczeń budżetowych w przyszłym roku, to okazuje się, że w wyniku podjętej decyzji znikną również poprawki przepisów, które zostały uzgodnione z zespołami, jak na przykład zakaz dotankowywania bolidów.

Przedstawiciel FOTA potwierdził, że trwają obecnie prace, których celem jest ustalenie, jakie modyfikacje należy wprowadzić do przyszłorocznych przepisów - jedną z analizowamych kwestii będzie z pewnością zakaz tankowania.

"Pojawi się kilka poprawek do przepisów, które muszą być jednogłośnie zatwierdzone. Chodzi tu o dotankowywanie oraz kilka innych kwestii, prace powinny być ukończone w ciągu kilku następnych tygodni" - powiedział przedstawiciel FOTA.

Zespoły naciskały na wprowadzenie zakazu dotankowywania z powodu olbrzymich kosztów, które wiązały się z koniecznością transportu maszyn tankujących oraz w związku z faktem, że czynniki strategiczne mają mało do czynienia z poprawą widowiskowa.

F1Portal

Mam chyba trochę inne zdanie :Question:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wujek_M
Sprzątacz zaplecza
Sprzątacz zaplecza


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Śro 11:55, 08 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
FOTA sama nic nie może?

Jak donosi serwis autosport.com, Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1 i zespoły niezrzeszone zostały ostrzeżone przez FIA, że ewentualne zmiany w regulaminach na sezon 2010 będą możliwe jedynie przy jednomyślnym głosie wszystkich zapisanych na przyszłe mistrzostwa zespołów.

Jak na razie trzy nowe zespoły (Campos Grand Prix, Manor Grand Prix, Team US F1) i dwa stare (Williams, Force India) nie przynależą do stowarzyszenia FOTA a podczas najbliższego weekendu GP na niemieckim torze Nurburgring planowane jest spotkanie wszystkich zrzeszonych i niezrzeszonych zespołów celem przedyskutowania planów na sezon 2010.

Max Mosley w osobnych listach do zespołów zrzeszonych i niezrzeszonych, jak również do przewodniczącego FOTA, Luca di Montezemolo, jasno stwierdził, że zmiana ogłoszonych już przepisów zgodnie z artykułem 66 regulaminu FIA będzie wymagała jednomyślnej zgody wszystkich uczestników.

„Jak wiecie, artykuł 66 Międzynarodowego Kodeksu Sportowego stanowi, że żadne zmiany przepisów nie mogą zostać wprowadzone do ogłoszonych zasad bez zgody wszystkich potwierdzonych uczestników” napisał Mosley w liście do niezrzeszonych w FOTA zespołów.

„W wyniku czego, zmiany przepisów na sezon 2010 wymagają waszej zgody i pozwolenia.”

„Z tego powodu chciałbym abyście zaangażowali się w pilną sprawę i z zespołami FOTA poszukali porozumienia i sformalizowali powyższe podstawy w odpowiednie kontrakty i zaproponowali wstępny zestaw regulaminów FIA, który usatysfakcjonuje wszystkie zespoły.”

„Jeżeli wystąpią problemy, będę zadowolony zaangażować Senat FIA, ale liczę, że to nie będzie konieczne.”

„Gdy tylko porozumienia zostaną sfinalizowane z waszą zgodą, będziecie musieli powiadomić FIA tak, aby zasady mogły być formalnie poprawione.”

Artykuł 66 regulaminu FIA mówi: „Żadne zmiany Regulaminów Uzupełniających po rozpoczęciu okresu otrzymywania aplikacji nie mogą zostać wprowadzone chyba, że za jednomyślną zgodą wszystkich już zapisanych uczestników lub decyzją zgromadzenia sędziów wymuszonych siłą wyższą lub bezpieczeństwem (zobacz artykuł 141).”

Uzyskanie zgody nowych członków FOTA, na zrezygnowanie z punktu dotyczącego ograniczonych budżetów, które były kością niezgody na linii FIA – FOTA, może być jednak trudne do wykonania. Co postanowią zespoły przekonamy się prawdopodobnie już podczas weekendu wyścigowego na Nurburgringu.

[formula1.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
T.
Silver Arrow
Silver Arrow


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:34, 19 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Zmiany w regulaminach F1 na sezon 2010

Opublikowane dzisiaj przez FIA nowe regulacje sportowe i techniczne na rok 2010 zawierają przede wszystkim zmiany dotyczące rozgrywania kwalifikacji, w których od przyszłego roku udział brać będzie aż 26 samochodów.

Godzinna sesja kwalifikacyjna wciąż będzie podzielona na trzy segmenty, ale teraz w pierwszej części kwalifikacji (Q1) trwającej 20 minut odpadać będzie najwolniejszych ośmiu kierowców, podobnie jak w Q2 i tak w ostatniej i finałowej części kwalifikacji o najwyższe pola startowe walczyć będzie 10 kierowców.

Ponadto, co pewnie zaciekawi fanów, auta biorące udział w Q3 będą jeździć z niewielkim ładunkiem paliwa, czego bezpośrednim powodem jest zakaz tankowania podczas wyścigu, jaki będzie obowiązywał w roku 2010.

Inne ważniejsze punkty zawarte w dokumencie, umieszczonym na stronie internetowej FIA, mówią o dalszym korzystaniu z systemu punktowego, choć wcześniej mówiło się, że w życie może wejść pomysł z systemem medalowym Berniego Ecclestone’a.

Waga minimalna samochodu została podniesiona do 620 kg, co ma uwzględnić wagę systemu KERS – którego stosowania wciąż będzie dozwolone według przyszłorocznych przepisów, mimo umowy, którą zawarła FOTA o niekorzystaniu z kontrowersyjnej techniki.

Co ciekawe, wciąż będzie można korzystać z koców grzewczych, mimo że wcześniej chciano tego zaprzestać, co miało przysłużyć się redukcji kosztów.

W dokumencie nie ma żadnej wzmianki dotyczącej propozycji utworzenia dwupoziomowych mistrzostw F1, co było w centrum kłótni pomiędzy ciałem zarządzającym sportem, a Stowarzyszeniem Zespołów Formuły Jeden przed podpisaniem trójstronnego Porozumienia Concorde w zeszłym miesiącu.


[f1ultra.pl]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacob
Rosso Corsa
Rosso Corsa


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: na północ od Wr

PostWysłany: Pią 19:42, 11 Gru 2009    Temat postu:

Światowa rada FIA zatwierdziła dzisiaj nowy system punktowy:

P. Punkty
1. 25
2. 20
3. 15
4. 10
5. 8
6. 6
7. 5
8. 3
9. 2
10. 1

Stara punktacja szczególnie mi nie przeszkadzała, ale nowa, imo, też nie jest zła. te 25 punktów jest trochę przerażające w stosunku do tego co mamy teraz, ale fajnie, że punktuje pierwsza dziesiątka (motywacja na niższych pozycjach) no i różnice miedzy pierwszą czwórką premiują walkę: jedno udane wyprzedzanie i już mam 5 punktów więcej.
Jeśli stawka będzie wyrównana (a na to się zapowiada) to chyba wyjdzie to na dobre, ale jeśli znów będzie dominator to gorzej.
Podsumowując lepsze to na pewno niż system medalowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.formula1fan.fora.pl Strona Główna -> Formuła 1 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin