|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
Szpieg na zapleczu

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 9:59, 26 Lip 2009 Temat postu: Bezpieczeństwo |
|
|
Cytat: | - Nie wierzę w przypadki w życiu - oświadczył Rubens Barrichello. - Wszystkie rzeczy dzieją się z jakiegoś powodu i myślę, że to był drugi znak. Imola (1994) stanowiła taki znak. Samochody zostały poprawione. Niestety, straciliśmy wtedy chłopca i było to bardzo smutne. Wczoraj rozmawialiśmy o bezpieczeństwie w GPDA i zdecydowanie coś trzeba zrobić. |
[autoklub.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Sue
Dziennikarz F1 Racing

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:37, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | FIA ma pomysł jak bezpieczeństwo kierowców.
FIA proponuje wprowadzenie osłonek wykonanych z pleksi do kokpitu samochodów F1, jak podają włoskie media.
'Autosprint' publikuje przerobione zdjęcie osłony, która ma chronić kierowców przed urazami głowy.
Urazy głowy kierowców zostały nagłośnione w zeszłym roku, kiedy Felipe Massa został ranny w głowę podczas kwalifikacji do GP Węgier, a kilka dni wcześniej zmarł kierowca serii F2, Henry Surtees, gdy został uderzony przez swobodnie lecącą oponę.
"Nie twierdzę, że potrzebujemy kompletnej ochrony kokpitu" - powiedział Felipe Massa po wyleczeniu urazu. - "Ale być może jakichś innych rzeczy, które ochronią samochód, by opony nie uderzały w twoją głowę."
Po tych wypadkach w zeszłym roku, Bernie Ecclestone, jak twierdzi profesor Sid Watkins, prezes instytutu FIA do spraw bezpieczeństwa w sporcie motorowym, postanowił "zmierzyć się" z tym problemem.
Teraz rozmowy na ten temat wróciły, 6 tygodni po tym jak nos auta Vitantonio Liuzziego, o mało co nie wbił się w głowę Michaela Schumachera podczas finału tegorocznego sezonu w Abu Zabi.
'Autosprint' podaje, że proponowana struktura nie wpłynie na widoczność kierowców i wytrzyma uderzenie lecącej opony lub samochodu F1 ważącego 640 kg.
Gazeta informuje również, że to rozwiązanie musi zostać skonsultowane pod względem wpływu na aerodynamikę, wliczając w to przepływ powietrza przez wlot powietrza i skrzydła. |
źródło: f1ultra.pl
Mam nadzieje że to tylko pomysł/żart/cokolwiek! byle tylko nie weszło do F1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Amelka
Fotograf na paddocku

Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2161
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: Czw 17:41, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Też mi się to nie podoba, ale generalnie wydaje mi się, że nie wprowadzą tego... to będzie pewnie o sporo zmieniało aerodynamikę bolidów, poza tym, wystarczy spojrzeć, jak wyglądają te osłonki na bolidach. Niech kasę przeznaczoną na osłonki wpakują w jeszcze mocniejsze i bezpieczniejsze kaski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ForceIndiowy
VIP na GP

Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:25, 24 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
FIA ma 'nowatorski' pomysł, a Jack Brabham testował to już w latach 60-tych...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|