|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy uważasz, że decyzja o wprowadzeniu KERS do F1 była słuszna? |
Tak |
|
14% |
[ 2 ] |
Nie |
|
85% |
[ 12 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:25, 22 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qZD5ycWI0a8&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qZD5ycWI0a8&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
jak działa KERS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Wto 12:04, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
BMW i Mercedes nie chcą zakazania systemu KERS
Cytat: | Szef zespołu BMW-Sauber, Mario Theissen, nie zgodził się ze stwierdzeniem Flavio Briatore, który powiedział że stowarzyszenie zespołów FOTA będzie chciało wprowadzić zakaz używania KERS w sezonie 2010.
Szef zespołu Renault jest krytykiem nowego systemu odzyskiwania energii. W Bahrajnie powiedział: "Tak. FOTA chce tego zakazać w 2010 roku."
Jest jednak prawie pewne, że szef FIA Max Mosley, obrońca systemu KERS, nie zgodzi się na to aby system odzyskiwania energii został zakazany. Stosowanie KERS nie jest jednak obowiązkowe, nic więc nie powstrzymuje zespołów zrzeszonych w FOTA przed jednogłośną decyzją o nieużywaniu go. Na to się jednak nie zanosi.
Na padoku w Bahjrajnie można bylo słyszeć głosy sprzeciwu – McLaren Mercedes nie zgodzi się na to by KERS został zniesiony. W podobnym tonie wypowiedział się szef BMW, Mario Theissen: „Nie chcę tego komentować, ale nic nie jest zdecydowane.”
Kolejne spotkanie na którym zespoły będą mogły podyskutować na ten temat, będzie mieć miejsce 6. maja w Londynie. | [f1ultra.pl]
I znowu będą mieli powody do konfliktów w FOTA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Nie 16:20, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Renault wzywa inne zespoły do zmiany zeszłorocznych ustaleń i przywrócenia systemu KERS wraz z początkiem następnego sezonu. Francuska ekipa uważa, że taki krok będzie bardzo korzystny dla sportu. Po piątkowym spotkaniu Stowarzyszenia Zespołów Formuły Jeden opinie na temat powrotu KERS są podzielone, jednak zespół z Enstone uważa, że sceptycy powinni myśleć przede wszystkim o tym, co jest dobre dla Formuły 1.
Eric Boullier sądzi, że powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej nie tylko poprawi ekologiczny wizerunek sportu, zgodnie z trendami proekologicznymi, a także pomoże wyścigom, jeśli jego moc zostanie zwiększona ponad limity nałożone w zeszłym roku. „Renault chce powrotu KERS w roku 2011, ponieważ mamy w tym interes. Po pierwsze mamy już gotowy system. Wydaliśmy pieniądze na rozwój KERS w 2009, więc nieużycie go nigdy więcej byłoby marnotrawstwem”.
„Drugą sprawą jest to, że dla Renault jako producenta samochodów ważne jest używanie tego systemu w zakresie rozwoju technologii hybrydowych do samochodów drogowych. To także pomoże w przekazaniu wiadomości, że F1 jest technologicznie i ekologicznie przyjazna. Ponadto chcielibyśmy podniesienia mocy systemu – do więcej niż 400 KJ, ile generowała poprzednia generacja – bo wtedy stałby się on częścią show. Zysk z posiadania KERS byłby wyraźny i mogłoby to ułatwić wyprzedzanie”.
Jak dowiedział się AUTOSPORT, Renault i Ferrari najbardziej naciskają na powrót systemu KERS w następnym sezonie. Spotkało się to jednak ze sprzeciwem kilku innych zespołów, które boją się, że ich własne systemy mogą nie być konkurencyjne pod nowymi limitami, według których dopuszczalne byłoby przechowanie do 800 KJ energii. Przeciwstawiając się tym obawom, Boullier uważa, że są szanse, aby dostawca jego zespołu – Magnetti Marelli – mógł udostępnić swoje jednostki każdemu zespołowi, a w ostateczności zostać nawet standardowym dostawcą. Mówi się także o nałożeniu ograniczeń dotyczących rozwoju i kosztów eksploatacji, aby nie rozpocząć wojny technologicznej.
Szef francuskiej ekipy dodaje: „Wspieramy ideę KERS i moglibyśmy pomóc innym zespołom, które nie mogłyby go zdobyć. Czeka nas jednak długa dyskusja i ostra debata pomiędzy zespołami. Jako producent potrzebujemy głębszych rozmów, ponieważ jeśli KERS ma powrócić to musi być narzędziem, z którego będzie mógł skorzystać każdy zespół. Nie będziemy używać systemu tylko dla siebie – mocno wspieramy pomysł zaproponowania KERS każdemu zespołowi, ponieważ wierzymy, że system ten pasuje do F1”.[f1wm.pl] |
Pogrzało ich... Dziwi mnie, że Boullier chce powrotu systemu, skoro obecnie ma dwóch najwyższych i najcięższych kierowców. Co prawda obaj mają roczne umowy, ale myślę, że co najmniej jeden zostanie. Chyba ze to centrala nalega.
Nie powiem, z KERSem bywało ciekawie, ale chyba nie chce, by wrócił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amelka
Fotograf na paddocku
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 2161
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: Nie 16:25, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Delikatnie mówiąc pogrzało ich. Nie rozumiem tego, powinni wyciągnąć wnioski z tego co zrobiło BMW w tamtym sezonie. Przecież tak jak już napisałaś, mają dwóch najwyższych i najcięższych kierowców w zespole... dziwi mnie czasami myślenie innych ludzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sue
Dziennikarz F1 Racing
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2678
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:32, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dla mnie KERS to żadna atrakcja, jeszcze jak połowa ma, a połowa nie, to czasami są jakieś ciekawe sytuacje, ale bez sensu jest jak u każdego występuje. Myślałam że po tym jak wtopili kupę kasy w to... coś... dostaną nauczkę, ale nic z tego. Wtedy dopiero nowe zespoły odstawałyby od czołówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Nie 16:33, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
BMW to akurat nie mieści się w żadnych paragrafach. Natomiast taki mcL czy ferrari zaliczyło bardzo udane występy dzięki kersowi, Kimi z Lewisem wygrywali dzięki temu. Może w zwiększeniu mocy w stosunku do wagi systemu byłoby jakąś metodą, nie wiem. Ciekawe co Robert na to...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:59, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
co? pojebało ich? Kers najgorsze co mogło F1 spotkać, wydali na to tyle i co znów chcą się bawić. Bez sens, ale ratuje chyba Nas to, że mało zespołów się na to zgodzi i mają jakieś doświadczenie, że nie jest to zbyt dobre rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Nie 18:17, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Co do kasy to skoro już ją wydali na przygotowania do 2009 roku, to teraz właśnie nie chcą by się zmarnowała - chodzi mi oczywiście o zespoły fabryczne, które pracowały nad systemem. Dal wszystkich innych byłoby to narażenie na kolejne koszty. Tu jednak rozwiązaniem może być standardowy KERS ale wszystkich - tylko wtedy to mniejsza atrakcja, skoro wszyscy mają taki sam i nawet używają do w tym samym momencie, w tych samych zakrętach - tak było w 2009 roku i chyba tylko Kimi czasami mówił po wyścigu, ze używał KERSu inaczej niż na początku mu sugerowali inżynierowie, bo dawało to lepszy efekt.
Jednak z której strony bym an to nie spojrzała, to chyba nie jest to dobry pomysł.
Zastawiam się jak te kilodżule przekładają się na konie mechaniczne. Stary KERS dawał o ile pamiętam 80KM na okrążenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|