|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:41, 03 Cze 2010 Temat postu: Artykuły |
|
|
Tutaj dodajemy artykuły na temat WRC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 2:36, 04 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Co prawda nie do końca WRC, ale:
Kto po Hirvonenie?
Cytat: | Piątkowym prologiem na Torze Mikołajki rozpoczyna się 67 Rajd Polski, trzecia runda mistrzostw Europy i trzecia runda RSMP. Kto zostanie wpisany na listę zwycięzców po Mikko Hirvonenie? Liczymy na szósty w tym wieku, sukces polskiego kierowcy - po wygranych Leszka Kuzaja (2001, 06), Janusza Kuliga (02), Krzysztofa Hołowczyca (05) i Michała Bębenka (0. N-ki są nie bez szans, jednak możemy być świadkami pierwszego sukcesu S2000 w naszej samochodowej imprezie roku.
Luca Rossetti startuje jako faworyt na Mazurach. W mistrzostwach Europy, kierowca Abartha uzbierał już ponad dwa razy więcej punktów od następnego w klasyfikacji, Luki Bettiego. Mamy w stawce czołową trójkę mistrzostw. Corrado Fontana traci 8 punktów do Bettiego. Po wywiezieniu 18 oczek z Chorwacji, Maciej Oleksowicz liczy na awans z 7 miejsca.
Krzysztof Hołowczyc, przed rokiem szósty w polskiej rundzie mistrzostw świata, podejmie kolejną próbę zrównania się z rekordzistą Sobiesławem Zasadą, czyli wygrania Rajdu Polski po raz czwarty. Tomasz Kuchar broni prowadzenia w RSMP - posiada trzy punkty przewagi nad Leszkiem Kuzajem, siedem nad Michałem Sołowowem, dziewięć nad Kajetanem Kajetanowiczem. Po podium w Portugalii, apetyt na wygraną ma Michał Kościuszko. Wśród faworytów znajduje się Bryan Bouffier. Ostatnim francuskim zwycięzcą "Polskiego" był Bernard Darniche w 1977 roku. |
[autoklub.pl]
Loeb nie umie fruwać
Cytat: | Sebastien Ogier i Julien Ingrassia czekali za metą Loule 2 na czas Sebastiena Loeba - i uśmiechnięci, odjechali na superoes. Przed końcową, dwukilometrową próbą na Estadio Algarve, Sebastienów dzieli 7,7 sekundy.
- Zaliczyliśmy dobry przejazd - powiedział Sebastien Ogier, na OS 17 wolniejszy od Loeba o 1,8 sekundy. - Myślę, że on musiałby fruwać. Zobaczymy, jaka będzie różnica po superoesie.
- Próbowaliśmy, ale Seb był naprawdę szybki - przyznał Sebastien Loeb. - Być może za dużo straciliśmy pierwszego dnia. Seb był bardzo szybki na drugiej pętli, chociaż jedzie jako pierwszy. Był niemal nieosiągalny. Nie mogę jechać dużo szybciej od niego. Mam nowego rywala!
Dani Sordo utrzymał 4,6-sekundową przewagę nad Petterem Solbergiem. - Petter naprawdę mocno cisnął. Mieliśmy fajną walkę - bardzo mi się podobało i jestem naprawdę zadowolony.
- Wszystko dobrze działa, ale sądząc z międzyczasów, chyba nie byliśmy wystarczająco szybcy - mówił Petter Solberg. - Trudno odrobić trzy sekundy na superoesie. Straciłem może sekundę na ostatnim zakręcie - ale próbowałem.
- Nie byliśmy ani trochę szybcy - narzekał Mikko Hirvonen, którego przed superoesem dzieli od Pettera 4,6 sekundy. - Wszędzie ślizgaliśmy się - tylne opony są zupełnie zdarte. Nie ma sposobu, żeby dogonić Citroeny. Tak było przez cały weekend.
Nasser al-Attiyah odniósł czwarte oesowe zwycięstwo w SWRC. Michał Kościuszko, szósty na Loule 2, traci 1.54 do Xeviego Ponsa, zajmującego drugie miejsce za Jarim Ketomaą. |
[autoklub.pl]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Pią 2:47, 04 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:03, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Bez łączenia WRC i IRC
Cytat: | Prezydent FIA – Jean Todt ostudził entuzjazm spowodowany spekulacjami o połączeniu sił WRC i IRC. Było wiele plotek łączących obydwie serie szczególnie po zamieszaniu z Rajdem Monte Carlo, który miałby stanowić eliminację obydwóch mistrzostw. Todt przyznał, że chciałby widzieć Monako ponownie w kalendarzu WRC, ale nie było żadnych informacji o takiej zmianie.
- Z tego co wiem, są tylko jedne Rajdowe Mistrzostwa Świata i FIA nie jest zaangażowane, oprócz kwestii regulaminów sportowych i bezpieczeństwa, w inne mistrzostwa – powiedział Todt. – IRC robi dobrą robotę, ale oni nie mają nic wspólnego z FIA WRC. Są kompletnie prywatną, komercyjną serią. Jeśli chodzi o Monte Carlo, to żałuję, że nie ma ich w WRC. To jest decyzja Automobile Club de Monaco. To zależy tylko od nich i nie mogę liczyć, że w przyszłości przyjmą zaproszenie od FIA i wrócą do kalendarza WRC. |
[autoklub.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:12, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ogier zastąpi Sordo
Cytat: | Zwycięzca Rajdu Portugalii – Sebastien Ogier będzie punktował dla Citroen Total World Rally Team w trzech szutrowych rundach w tegorocznym WRC. Dani Sordo wspólnie z Kimim Raikkonenem będzie jeździł w barwach Citroen Junior Team w Rajdzie Finlandii, Japonii i Wielkiej Brytanii. Partnerem Loeba będzie w Bułgarii, Niemczech, Francji i Hiszpanii.
- Chociaż utrzymujemy przewagę w obydwóch klasyfikacjach WRC, musimy się upewnić, że wykorzystamy każdą szansę – powiedział dyrektor Citroen Racing – Olivier Quesnel. – Sezon 2009 pokazał, jak łatwo może się zmienić sytuacja. Patrząc na pierwszą część tego sezonu wydaje się, że Sebastien Ogier i Julien Ingrassia mogą nam pomóc w osiągnięciu naszych celów na szutrze. Jednak nie chcę, aby ludzie źle myśleli o Danim Sordo. Miał trochę kłopotów na początku sezonu i musi odzyskać swoją pewność. Jazda dla Citroen Junior Team daje szansę na rywalizację bez ciśnienia i ponowne odkrywanie formy.
Ogier wyprzedzał Sordo podczas sześciu pierwszych rajdów w tym roku. Francuz zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji kierowców. Zgromadził 49 punktów podczas gdy Sordo ma ich zaledwie 49. |
[autoklub.pl]
ciekawie się zaczyna, ciekawe czy Ogier zostanie tylko na te 3 rajdy, czy już do końca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacob
Rosso Corsa
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 7045
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: na północ od Wr
|
Wysłany: Czw 9:56, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W tym artykule z autoklubu się machnęli, bo Ogier ma 88 punktów. Szykują go na kolejnego mistrza. Na razie będzie pomagał Loebowi, ale przecież Loeb się kiedyś musi skończyć, więc Ogier zajmie jego miejsce.
Co do wcześniejszego artykułu to już mnie wkurza to uganianie się za rajdem Monte Carlo. Skoro nie chcą być rundą WRC to niech już dadzą spokój. Mikołajki czekają!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
T.
Silver Arrow
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 6334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:00, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Pewnie jak tak dalej będzie się spisywał to go zostawią...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:24, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Też tak sądzę, że już zostanie (będę musiała poprawiać naszą cudowną ściągawkę )
Loeb może już w tym roku skończyć i wtedy Sordo wróci, bo co jak co, ale złym kierowcą nie jest.
Tam jeżdżą do FIA jacyś z Polski i przekonują do Rajdu Polski.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Magda dnia Czw 11:24, 10 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:48, 11 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Phil Mils opuszcza Pettera Solberga
Cytat: | Phil Mils postanowił zrezygnować z dalszych startów z Petterem Solbergiem, poinformował portal autosport.com.
47-letni Brytyjczyk 152 razy zasiadał na prawym fotelu Pettera Solberga, z którym wygrał 13 rund WRC i wywalczył mistrzowski tytuł w 2003 roku. Teraz Mils chce skupić się na rozbudowie własnego biznesu.
To była najtrudniejsza decyzja w moim życiu, ale czuję, że nadszedł czas, by skoncentrować się na innych częściach mojego życia - mówi Mils.
W ciągu ostatnich 11 lat wystartowaliśmy w 152 rajdach i praca zamieniła się w styl życia. Cieszył mnie każdy pokonany kilometr. Jestem pewien, ze Petter wygra jeszcze wiele imprez w przyszłości.
Będę tęsknił za całą sceną WRC i bardzo chcę, by Petter i jego zespół odnieśli wiele sukcesów w przyszłości - zakończył Mils.
Solberg, który w całej swojej karierze wystartował tylko w trzech rajdach WRC bez Phila Milsa, jeszcze nie wie kto zastąpi Brytyjczyka.
Phil opuszcza zespół i jest mi bardzo smutno. Myślę, że będzie bardzo trudno znaleźć drugiego pilota z jego umiejętnościami - mówi Solberg.
Byliśmy razem tyle lat. Był ze mną przez większą cześć mojej kariery, więc jest trudno to zaakceptować. Patrząc na to co wspólnie osiągnęliśmy, jest mi bardzo przykro. Liczyłem, że wspólnie odniesiemy jakieś zwycięstwo w tym roku. Nasze stosunki pomiędzy kierowcą i pilotem były najsilniejsze jakie tylko mogły istnieć.
Solberg i Mils są sklasyfikowani na drugim miejscu pod względem wspólnych startów w WRC. Rekord należy do Carlosa Sainza i Luisa Moyi, którzy wspólnie przejechali 161 rund. |
Ciekawe kto teraz będzie jeździł z Solbergiem, bo decyzja chyba nie została jeszcze podjęta jak mówił Mils. Szkoda bo chyba tworzyli zgrany duet, chyba że to taka woda na młyn co mówi tutaj. Petter ma własny zespół, może za mało kasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:28, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Siedmiu na liście Pettera
Cytat: | Petter Solberg powiedział dziennikowi Aftenbladet, że siedmiu pilotów widnieje na liście kandydatów na następcę Phila Millsa, który pożegnał zespół PSWRT. Jak informuje gazeta z Oslo, Mills przez ostatnie dwa lata jeździł bez wynagrodzenia, a wcześniej w Subaru otrzymywał roczną pensję 4 mln euro. Nie zanosiło się na zmianę sytuacji w 2011 roku.
- Mam siedem nazwisk w notesie i szybko musimy podjąć decyzję. Ścigamy się z czasem - oświadczył Petter. - Wiele musi łączyć kierowcę i pilota, aby osiągnąć sukces - "chemia", profesjonalizm i pasja to ważne zalety.
Gazeta z Oslo donosi o "interesujących nazwiskach" pilotów z Wielkiej Brytanii, Estonii, Włoch, Australii i Szwecji. Wymieniono Cato Menkeruda, który jeździł z Henningiem Solbergiem, a obecnie towarzyszy Eyvindowi Brynildsenowi. Cato odmówił komentarza w tej sprawie.
Phil Mills jeździe do Bułgarii w teamie Pettera Solberga, lecz już nie jako pilot. |
[autoklub.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magda
Szpieg na zapleczu
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 3959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:48, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ford chce dogonić Citroena na asfalcie
Cytat: | Szef zespołu Forda, Malcolm Wilson, przyznał, że zespół pracuje na maksymalnych obrotach, by móc przerwać dominację Citroena w asfaltowych rundach WRC.
Francuska marka razem z Sebastienem Loebem wygrała wszystkie asfaltowe rundy mistrzostw od 2004 roku za wyjątkiem Rajdu Monte Carlo 2006, gdzie najwyższy stopień podium po wypadku Loeba zgarnął Marcus Gronholm.
Mikko Hirvonen chcąc powtórzyć wyczyn starszego kolegi w ten weekend wystartuje w Rajdzie Serbii, który ma go lepiej przygotować do rywalizacji w Bułgarii.
Mamy nadzieję, ze poczynione prace znacznie przybliżą nas do Citroena. Warto zobaczyć co zrobiliśmy na superoesie w Portugalii - mówi Malcolm Wilson.
W ten weekend wystartujemy w Rajdzie Serbii, gdzie cały zespół musi ciężko pracować. Wiemy, że jesteśmy konkurencyjni na szutrze, więc teraz warto zająć się asfaltowymi rajdami.
Słyszeliśmy, że w Serbii nawierzchnia ma przypominać tą w Bułgarii. Pierwszy dzień jest dość luźny z szybkimi odcinkami, a drugi z płynnymi asfaltowymi próbami - dodał.
Staramy się znaleźć coś nowego w samochodzie. Mam nadzieję, ze uda się zwiększyć prędkość i powalczyć o podium. Oczywiście marzeniem jest odniesienie zwycięstwa - mówi Hirvonen, który odbył trzydniowe, asfaltowe testy w Wielkiej Brytanii.
Czas spędzony w samochodzie pomógł mi i trzeba to kontynuować w Serbii. W przyszłości planujemy więcej testów, między innymi cztery dni spędzimy w Hiszpanii. Z pewnością jesteśmy w trakcie prac, które mają pomóc nam na asfalcie - zakończył. |
[v10.pl]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|